Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Библиотека разработчика Mac Разработчик
Поиск

 

Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCode

Получить эти инструменты:

Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:

Читать страницы руководства

Страницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.

  • Чтобы изучить, как руководство организовано или узнать о синтаксисе команды, прочитайте страницу руководства для страниц справочника (5).

  • Для получения дополнительной информации об этой технологии, ищите другую документацию в Библиотеке Разработчика Apple.

  • Для получения общей информации о записи сценариев оболочки, считайте Shell, Пишущий сценарий Учебника для начинающих.



GLCREATEPROGRAM(3G)                              OpenGL 3.3                              GLCREATEPROGRAM(3G)



NAME
       glCreateProgram - Creates a program object

C SPECIFICATION
       GLuint glCreateProgram(void);

DESCRIPTION
       glCreateProgram creates an empty program object and returns a non-zero value by which it can be
       referenced. A program object is an object to which shader objects can be attached. This provides a
       mechanism to specify the shader objects that will be linked to create a program. It also provides a
       means for checking the compatibility of the shaders that will be used to create a program (for
       instance, checking the compatibility between a vertex shader and a fragment shader). When no longer
       needed as part of a program object, shader objects can be detached.

       One or more executables are created in a program object by successfully attaching shader objects to
       it with glAttachShader(), successfully compiling the shader objects with glCompileShader(), and
       successfully linking the program object with glLinkProgram(). These executables are made part of
       current state when glUseProgram() is called. Program objects can be deleted by calling
       glDeleteProgram(). The memory associated with the program object will be deleted when it is no longer
       part of current rendering state for any context.

NOTES
       Like buffer and texture objects, the name space for program objects may be shared across a set of
       contexts, as long as the server sides of the contexts share the same address space. If the name space
       is shared across contexts, any attached objects and the data associated with those attached objects
       are shared as well.

       Applications are responsible for providing the synchronization across API calls when objects are
       accessed from different execution threads.

ERRORS
       This function returns 0 if an error occurs creating the program object.

ASSOCIATED GETS
       glGet() with the argument GL_CURRENT_PROGRAM

       glGetActiveAttrib() with a valid program object and the index of an active attribute variable

       glGetActiveUniform() with a valid program object and the index of an active uniform variable

       glGetAttachedShaders() with a valid program object

       glGetAttribLocation() with a valid program object and the name of an attribute variable

       glGetProgram() with a valid program object and the parameter to be queried

       glGetProgramInfoLog() with a valid program object

       glGetUniform() with a valid program object and the location of a uniform variable

       glGetUniformLocation() with a valid program object and the name of a uniform variable

       glIsProgram()

SEE ALSO
       glAttachShader(), glBindAttribLocation(), glCreateShader(), glDeleteProgram(), glDetachShader(),
       glLinkProgram(), glUniform(), glUseProgram(), glValidateProgram()


COPYRIGHT
       Copyright (C) 2003-2005 3Dlabs Inc. Ltd. This material may be distributed subject to the terms and
       conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999.
       http://opencontent.org/openpub/.



OpenGL 3.3                                       03/08/2011                              GLCREATEPROGRAM(3G)

Сообщение о проблемах

Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:

Ошибки содержания
Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
Отчеты об ошибках
Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
Форматирование проблем
Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.