Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Библиотека разработчика Mac Разработчик
Поиск

 

Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCode

Получить эти инструменты:

Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:

Читать страницы руководства

Страницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.

  • Чтобы изучить, как руководство организовано или узнать о синтаксисе команды, прочитайте страницу руководства для страниц справочника (5).

  • Для получения дополнительной информации об этой технологии, ищите другую документацию в Библиотеке Разработчика Apple.

  • Для получения общей информации о записи сценариев оболочки, считайте Shell, Пишущий сценарий Учебника для начинающих.



GLTEXIMAGE3DMULTISAM(3G)                         OpenGL 3.3                         GLTEXIMAGE3DMULTISAM(3G)



NAME
       glTexImage3DMultisample - establish the data storage, format, dimensions, and number of samples of a
       multisample texture's image

C SPECIFICATION
       void glTexImage3DMultisample(GLenum target, GLsizei samples, GLint internalformat, GLsizei width,
                                    GLsizei height, GLsizei depth, GLboolean fixedsamplelocations);

PARAMETERS
       target
           Specifies the target of the operation.  target must be GL_TEXTURE_2D_MULTISAMPLE_ARRAY or
           GL_PROXY_TEXTURE_2D_MULTISAMPLE_ARRAY.

       samples
           The number of samples in the multisample texture's image.

       internalformat
           The internal format to be used to store the multisample texture's image.  internalformat must
           specify a color-renderable, depth-renderable, or stencil-renderable format.

       width
           The width of the multisample texture's image, in texels.

       height
           The height of the multisample texture's image, in texels.

       fixedsamplelocations
           Specifies whether the image will use identical sample locations and the same number of samples
           for all texels in the image, and the sample locations will not depend on the internal format or
           size of the image.

DESCRIPTION
       glTexImage3DMultisample establishes the data storage, format, dimensions and number of samples of a
       multisample texture's image.


       target must be GL_TEXTURE_2D_MULTISAMPLE_ARRAY or GL_PROXY_TEXTURE_2D_MULTISAMPLE_ARRAY.  width and
       heightare the dimensions in texels of the texture, and must be in the range zero to
       GL_MAX_TEXTURE_SIZE - 1.  depth is the number of array slices in the array texture's image.  samples
       specifies the number of samples in the image and must be in the range zero to GL_MAX_SAMPLES - 1.


       internalformat must be a color-renderable, depth-renderable, or stencil-renderable format.

       If fixedsamplelocations is GL_TRUE, the image will use identical sample locations and the same number
       of samples for all texels in the image, and the sample locations will not depend on the internal
       format or size of the image.

       When a multisample texture is accessed in a shader, the access takes one vector of integers
       describing which texel to fetch and an integer corresponding to the sample numbers describing which
       sample within the texel to fetch. No standard sampling instructions are allowed on the multisample
       texture targets.

NOTES
       glTexImage2DMultisample is available only if the GL version is 3.2 or greater.

ERRORS
       GL_INVALID_OPERATION is generated if internalformat is a depth- or stencil-renderable format and
       samples is greater than the value of GL_MAX_DEPTH_TEXTURE_SAMPLES.


       GL_INVALID_OPERATION is generated if internalformat is a color-renderable format and samples is
       greater than the value of GL_MAX_COLOR_TEXTURE_SAMPLES.


       GL_INVALID_OPERATION is generated if internalformat is a signed or unsigned integer format and
       samples is greater than the value of GL_MAX_INTEGER_SAMPLES.


       GL_INVALID_VALUE is generated if either width or height negative or is greater than
       GL_MAX_TEXTURE_SIZE.


       GL_INVALID_VALUE is generated if depth is negative or is greater than GL_MAX_ARRAY_TEXTURE_LAYERS.


       GL_INVALID_VALUE is generated if samples is greater than GL_MAX_SAMPLES.

SEE ALSO
       glTexImage3D(), glTexImage2DMultisample()


COPYRIGHT
       Copyright (C) 2010 Khronos Group. This material may be distributed subject to the terms and
       conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999.
       http://opencontent.org/openpub/.



OpenGL 3.3                                       03/08/2011                         GLTEXIMAGE3DMULTISAM(3G)

Сообщение о проблемах

Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:

Ошибки содержания
Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
Отчеты об ошибках
Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
Форматирование проблем
Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.