Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Библиотека разработчика Mac Разработчик
Поиск

 

Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCode

Получить эти инструменты:

Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:

Читать страницы руководства

Страницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.

  • Чтобы изучить, как руководство организовано или узнать о синтаксисе команды, прочитайте страницу руководства для страниц справочника (5).

  • Для получения дополнительной информации об этой технологии, ищите другую документацию в Библиотеке Разработчика Apple.

  • Для получения общей информации о записи сценариев оболочки, считайте Shell, Пишущий сценарий Учебника для начинающих.



GLATTACHSHADER(3G)                               OpenGL 3.3                               GLATTACHSHADER(3G)



NAME
       glAttachShader - Attaches a shader object to a program object

C SPECIFICATION
       void glAttachShader(GLuint program, GLuint shader);

PARAMETERS
       program
           Specifies the program object to which a shader object will be attached.

       shader
           Specifies the shader object that is to be attached.

DESCRIPTION
       In order to create a complete shader program, there must be a way to specify the list of things that
       will be linked together. Program objects provide this mechanism. Shaders that are to be linked
       together in a program object must first be attached to that program object.  glAttachShader attaches
       the shader object specified by shader to the program object specified by program. This indicates that
       shader will be included in link operations that will be performed on program.

       All operations that can be performed on a shader object are valid whether or not the shader object is
       attached to a program object. It is permissible to attach a shader object to a program object before
       source code has been loaded into the shader object or before the shader object has been compiled. It
       is permissible to attach multiple shader objects of the same type because each may contain a portion
       of the complete shader. It is also permissible to attach a shader object to more than one program
       object. If a shader object is deleted while it is attached to a program object, it will be flagged
       for deletion, and deletion will not occur until glDetachShader() is called to detach it from all
       program objects to which it is attached.

ERRORS
       GL_INVALID_VALUE is generated if either program or shader is not a value generated by OpenGL.

       GL_INVALID_OPERATION is generated if program is not a program object.

       GL_INVALID_OPERATION is generated if shader is not a shader object.

       GL_INVALID_OPERATION is generated if shader is already attached to program.

ASSOCIATED GETS
       glGetAttachedShaders() with the handle of a valid program object


       glGetShaderInfoLog()


       glGetShaderSource()


       glIsProgram()


       glIsShader()

SEE ALSO
       glCompileShader(), glCreateShader(), glDeleteShader(), glDetachShader(), glLinkProgram(),
       glShaderSource()


COPYRIGHT
       Copyright (C) 2003-2005 3Dlabs Inc. Ltd. This material may be distributed subject to the terms and
       conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999.
       http://opencontent.org/openpub/.



OpenGL 3.3                                       03/08/2011                               GLATTACHSHADER(3G)

Сообщение о проблемах

Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:

Ошибки содержания
Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
Отчеты об ошибках
Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
Форматирование проблем
Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.