Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Библиотека разработчика Mac Разработчик
Поиск

 

Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCode

Получить эти инструменты:

Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:

Читать страницы руководства

Страницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.

  • Чтобы изучить, как руководство организовано или узнать о синтаксисе команды, прочитайте страницу руководства для страниц справочника (5).

  • Для получения дополнительной информации об этой технологии, ищите другую документацию в Библиотеке Разработчика Apple.

  • Для получения общей информации о записи сценариев оболочки, считайте Shell, Пишущий сценарий Учебника для начинающих.



GLBEGINCONDITIONALRE(3G)                         OpenGL 3.3                         GLBEGINCONDITIONALRE(3G)



NAME
       glBeginConditionalRender - start conditional rendering

C SPECIFICATION
       void glBeginConditionalRender(GLuint id, GLenum mode);

PARAMETERS
       id
           Specifies the name of an occlusion query object whose results are used to determine if the
           rendering commands are discarded.

       mode
           Specifies how glBeginConditionalRender interprets the results of the occlusion query.

C SPECIFICATION
       void glEndConditionalRender(void);

DESCRIPTION
       Conditional rendering is started using glBeginConditionalRender and ended using
       glEndConditionalRender. During conditional rendering, all vertex array commands, as well as glClear()
       and glClearBuffer() have no effect if the (GL_SAMPLES_PASSED) result of the query object id is zero,
       or if the (GL_ANY_SAMPLES_PASSED) result is GL_FALSE. The results of commands setting the current
       vertex state, such as glVertexAttrib() are undefined. If the (GL_SAMPLES_PASSED) result is non-zero
       or if the (GL_ANY_SAMPLES_PASSED) result is GL_TRUE, such commands are not discarded. The id
       parameter to glBeginConditionalRender must be the name of a query object previously returned from a
       call to glGenQueries().  mode specifies how the results of the query object are to be interpreted. If
       mode is GL_QUERY_WAIT, the GL waits for the results of the query to be available and then uses the
       results to determine if subsequent rendering commands are discarded. If mode is GL_QUERY_NO_WAIT, the
       GL may choose to unconditionally execute the subsequent rendering commands without waiting for the
       query to complete.

       If mode is GL_QUERY_BY_REGION_WAIT, the GL will also wait for occlusion query results and discard
       rendering commands if the result of the occlusion query is zero. If the query result is non-zero,
       subsequent rendering commands are executed, but the GL may discard the results of the commands for
       any region of the framebuffer that did not contribute to the sample count in the specified occlusion
       query. Any such discarding is done in an implementation-dependent manner, but the rendering command
       results may not be discarded for any samples that contributed to the occlusion query sample count. If
       mode is GL_QUERY_BY_REGION_NO_WAIT, the GL operates as in GL_QUERY_BY_REGION_WAIT, but may choose to
       unconditionally execute the subsequent rendering commands without waiting for the query to complete.

NOTES
       glBeginConditionalRender and glEndConditionalRender are available only if the GL version is 3.0 or
       greater.

       The GL_ANY_SAMPLES_PASSED query result is available only if the GL version is 3.3 or greater.

ERRORS
       GL_INVALID_VALUE is generated if id is not the name of an existing query object.


       GL_INVALID_ENUM is generated if mode is not one of the accepted tokens.


       GL_INVALID_OPERATION is generated if glBeginConditionalRender is called while conditional rendering
       is active, or if glEndConditionalRender is called while conditional rendering is inactive.


       GL_INVALID_OPERATION is generated if id is the name of a query object with a target other than
       GL_SAMPLES_PASSED or GL_ANY_SAMPLES_PASSED.


       GL_INVALID_OPERATION is generated if id is the name of a query currently in progress.

SEE ALSO
       glGenQueries(), glDeleteQueries(), glBeginQuery()


COPYRIGHT
       Copyright (C) 2009 Khronos Group. This material may be distributed subject to the terms and
       conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999.
       http://opencontent.org/openpub/.



OpenGL 3.3                                       03/08/2011                         GLBEGINCONDITIONALRE(3G)

Сообщение о проблемах

Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:

Ошибки содержания
Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
Отчеты об ошибках
Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
Форматирование проблем
Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.