Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Библиотека разработчика Mac Разработчик
Поиск

 

Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCode

Получить эти инструменты:

Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:

Читать страницы руководства

Страницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.

  • Чтобы изучить, как руководство организовано или узнать о синтаксисе команды, прочитайте страницу руководства для страниц справочника (5).

  • Для получения дополнительной информации об этой технологии, ищите другую документацию в Библиотеке Разработчика Apple.

  • Для получения общей информации о записи сценариев оболочки, считайте Shell, Пишущий сценарий Учебника для начинающих.



GLBINDFRAGDATALOCATI(3G)                         OpenGL 3.3                         GLBINDFRAGDATALOCATI(3G)



NAME
       glBindFragDataLocation - bind a user-defined varying out variable to a fragment shader color number

C SPECIFICATION
       void glBindFragDataLocation(GLuint program, GLuint colorNumber, const char * name);

PARAMETERS
       program
           The name of the program containing varying out variable whose binding to modify

       colorNumber
           The color number to bind the user-defined varying out variable to

       name
           The name of the user-defined varying out variable whose binding to modify

DESCRIPTION
       glBindFragDataLocation explicitly specifies the binding of the user-defined varying out variable name
       to fragment shader color number colorNumber for program program. If name was bound previously, its
       assigned binding is replaced with colorNumber.  name must be a null-terminated string.  colorNumber
       must be less than GL_MAX_DRAW_BUFFERS.

       The bindings specified by glBindFragDataLocation have no effect until program is next linked.
       Bindings may be specified at any time after program has been created. Specifically, they may be
       specified before shader objects are attached to the program. Therefore, any name may be specified in
       name, including a name that is never used as a varying out variable in any fragment shader object.
       Names beginning with gl_ are reserved by the GL.

       In addition to the errors generated by glBindFragDataLocation, the program program will fail to link
       if:

          The number of active outputs is greater than the value GL_MAX_DRAW_BUFFERS.

          More than one varying out variable is bound to the same color number.


NOTES
       Varying out varyings may have indexed locations assigned explicitly in the shader text using a
       location layout qualifier. If a shader statically assigns a location to a varying out variable in the
       shader text, that location is used and any location assigned with glBindFragDataLocation is ignored.

ERRORS
       GL_INVALID_VALUE is generated if colorNumber is greater than or equal to GL_MAX_DRAW_BUFFERS.


       GL_INVALID_OPERATION is generated if name starts with the reserved gl_ prefix.


       GL_INVALID_OPERATION is generated if program is not the name of a program object.

ASSOCIATED GETS
       glGetFragDataLocation() with a valid program object and the the name of a user-defined varying out
       variable

SEE ALSO
       glCreateProgram(), glGetFragDataLocation()


COPYRIGHT
       Copyright (C) 2010 Khronos Group. This material may be distributed subject to the terms and
       conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999.
       http://opencontent.org/openpub/.



OpenGL 3.3                                       03/08/2011                         GLBINDFRAGDATALOCATI(3G)

Сообщение о проблемах

Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:

Ошибки содержания
Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
Отчеты об ошибках
Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
Форматирование проблем
Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.