Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Библиотека разработчика Mac Разработчик
Поиск

 

Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCode

Получить эти инструменты:

Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:

Читать страницы руководства

Страницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.

  • Чтобы изучить, как руководство организовано или узнать о синтаксисе команды, прочитайте страницу руководства для страниц справочника (5).

  • Для получения дополнительной информации об этой технологии, ищите другую документацию в Библиотеке Разработчика Apple.

  • Для получения общей информации о записи сценариев оболочки, считайте Shell, Пишущий сценарий Учебника для начинающих.



GLBINDFRAGDATALOCATI(3G)                         OpenGL 3.3                         GLBINDFRAGDATALOCATI(3G)



NAME
       glBindFragDataLocationIndexed - bind a user-defined varying out variable to a fragment shader color
       number and index

C SPECIFICATION
       void glBindFragDataLocationIndexed(GLuint program, GLuint colorNumber, GLuint index,
                                          const char *name);

PARAMETERS
       program
           The name of the program containing varying out variable whose binding to modify

       colorNumber
           The color number to bind the user-defined varying out variable to

       index
           The index of the color input to bind the user-defined varying out variable to

       name
           The name of the user-defined varying out variable whose binding to modify

DESCRIPTION
       glBindFragDataLocationIndexed specifies that the varying out variable name in program should be bound
       to fragment color colorNumber when the program is next linked.  index may be zero or one to specify
       that the color be used as either the first or second color input to the blend equation, respectively.

       The bindings specified by glBindFragDataLocationIndexed have no effect until program is next linked.
       Bindings may be specified at any time after program has been created. Specifically, they may be
       specified before shader objects are attached to the program. Therefore, any name may be specified in
       name, including a name that is never used as a varying out variable in any fragment shader object.
       Names beginning with gl_ are reserved by the GL.

       If name was bound previously, its assigned binding is replaced with colorNumber and index.  name must
       be a null-terminated string.  index must be less than or equal to one, and colorNumber must be less
       than the value of GL_MAX_DRAW_BUFFERS if index is zero, and less than the value of
       GL_MAX_DUAL_SOURCE_DRAW_BUFFERS if index is greater than or equal to one.

       In addition to the errors generated by glBindFragDataLocationIndexed, the program program will fail
       to link if:

          The number of active outputs is greater than the value GL_MAX_DRAW_BUFFERS.

          More than one varying out variable is bound to the same color number.


NOTES
       Varying out varyings may have locations assigned explicitly in the shader text using a location
       layout qualifier. If a shader statically assigns a location to a varying out variable in the shader
       text, that location is used and any location assigned with glBindFragDataLocation is ignored.

ERRORS
       GL_INVALID_VALUE is generated if colorNumber is greater than or equal to GL_MAX_DRAW_BUFFERS.


       GL_INVALID_VALUE is generated if colorNumber is greater than or equal to
       GL_MAX_DUAL_SOURCE_DRAW_BUFERS and index is greater than or equal to one.


       GL_INVALID_VALUE is generated if index is greater than one.


       GL_INVALID_OPERATION is generated if name starts with the reserved gl_ prefix.


       GL_INVALID_OPERATION is generated if program is not the name of a program object.

ASSOCIATED GETS
       glGetFragDataLocation() with a valid program object and the the name of a user-defined varying out
       variable


       glGetFragDataIndex() with a valid program object and the the name of a user-defined varying out
       variable

SEE ALSO
       glCreateProgram(), glLinkProgram() glGetFragDataLocation(), glGetFragDataIndex()
       glBindFragDataLocation()


COPYRIGHT
       Copyright (C) 2010 Khronos Group. This material may be distributed subject to the terms and
       conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999.
       http://opencontent.org/openpub/.



OpenGL 3.3                                       03/08/2011                         GLBINDFRAGDATALOCATI(3G)

Сообщение о проблемах

Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:

Ошибки содержания
Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
Отчеты об ошибках
Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
Форматирование проблем
Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.