Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Библиотека разработчика Mac Разработчик
Поиск

 

Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCode

Получить эти инструменты:

Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:

Читать страницы руководства

Страницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.

  • Чтобы изучить, как руководство организовано или узнать о синтаксисе команды, прочитайте страницу руководства для страниц справочника (5).

  • Для получения дополнительной информации об этой технологии, ищите другую документацию в Библиотеке Разработчика Apple.

  • Для получения общей информации о записи сценариев оболочки, считайте Shell, Пишущий сценарий Учебника для начинающих.



GLBUFFERSUBDATA(3G)                              OpenGL 3.3                              GLBUFFERSUBDATA(3G)



NAME
       glBufferSubData - updates a subset of a buffer object's data store

C SPECIFICATION
       void glBufferSubData(GLenum target, GLintptr offset, GLsizeiptr size, const GLvoid * data);

PARAMETERS
       target
           Specifies the target buffer object. The symbolic constant must be GL_ARRAY_BUFFER,
           GL_COPY_READ_BUFFER, GL_COPY_WRITE_BUFFER, GL_ELEMENT_ARRAY_BUFFER, GL_PIXEL_PACK_BUFFER,
           GL_PIXEL_UNPACK_BUFFER, GL_TEXTURE_BUFFER, GL_TRANSFORM_FEEDBACK_BUFFER, or GL_UNIFORM_BUFFER.

       offset
           Specifies the offset into the buffer object's data store where data replacement will begin,
           measured in bytes.

       size
           Specifies the size in bytes of the data store region being replaced.

       data
           Specifies a pointer to the new data that will be copied into the data store.

DESCRIPTION
       glBufferSubData redefines some or all of the data store for the buffer object currently bound to
       target. Data starting at byte offset offset and extending for size bytes is copied to the data store
       from the memory pointed to by data. An error is thrown if offset and size together define a range
       beyond the bounds of the buffer object's data store.

NOTES
       When replacing the entire data store, consider using glBufferSubData rather than completely
       recreating the data store with glBufferData. This avoids the cost of reallocating the data store.

       Consider using multiple buffer objects to avoid stalling the rendering pipeline during data store
       updates. If any rendering in the pipeline makes reference to data in the buffer object being updated
       by glBufferSubData, especially from the specific region being updated, that rendering must drain from
       the pipeline before the data store can be updated.

       Clients must align data elements consistent with the requirements of the client platform, with an
       additional base-level requirement that an offset within a buffer to a datum comprising N bytes be a
       multiple of N.

ERRORS
       GL_INVALID_ENUM is generated if target is not one of the accepted buffer targets.


       GL_INVALID_VALUE is generated if offset or size is negative, or if together they define a region of
       memory that extends beyond the buffer object's allocated data store.


       GL_INVALID_OPERATION is generated if the reserved buffer object name 0 is bound to target.


       GL_INVALID_OPERATION is generated if the buffer object being updated is mapped.

ASSOCIATED GETS
       glGetBufferSubData()

SEE ALSO
       glBindBuffer(), glBufferData(), glMapBuffer(), glUnmapBuffer()


COPYRIGHT
       Copyright (C) 2005 Addison-Wesley. This material may be distributed subject to the terms and
       conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999.
       http://opencontent.org/openpub/.



OpenGL 3.3                                       03/08/2011                              GLBUFFERSUBDATA(3G)

Сообщение о проблемах

Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:

Ошибки содержания
Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
Отчеты об ошибках
Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
Форматирование проблем
Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.