|
|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLCREATESHADER(3G) OpenGL 3.3 GLCREATESHADER(3G)
NAME
glCreateShader - Creates a shader object
C SPECIFICATION
GLuint glCreateShader(GLenum shaderType);
PARAMETERS
shaderType
Specifies the type of shader to be created. Must be one of GL_VERTEX_SHADER, GL_GEOMETRY_SHADER
or GL_FRAGMENT_SHADER.
DESCRIPTION
glCreateShader creates an empty shader object and returns a non-zero value by which it can be
referenced. A shader object is used to maintain the source code strings that define a shader.
shaderType indicates the type of shader to be created. Three types of shaders are supported. A shader
of type GL_VERTEX_SHADER is a shader that is intended to run on the programmable vertex processor. A
shader of type GL_GEOMETRY_SHADER is a shader that is intended to run on the programmable geometry
processor. A shader of type GL_FRAGMENT_SHADER is a shader that is intended to run on the
programmable fragment processor.
When created, a shader object's GL_SHADER_TYPE parameter is set to either GL_VERTEX_SHADER,
GL_GEOMETRY_SHADER or GL_FRAGMENT_SHADER, depending on the value of shaderType.
NOTES
Like buffer and texture objects, the name space for shader objects may be shared across a set of
contexts, as long as the server sides of the contexts share the same address space. If the name space
is shared across contexts, any attached objects and the data associated with those attached objects
are shared as well.
Applications are responsible for providing the synchronization across API calls when objects are
accessed from different execution threads.
ERRORS
This function returns 0 if an error occurs creating the shader object.
GL_INVALID_ENUM is generated if shaderType is not an accepted value.
ASSOCIATED GETS
glGetShader() with a valid shader object and the parameter to be queried
glGetShaderInfoLog() with a valid shader object
glGetShaderSource() with a valid shader object
glIsShader()
SEE ALSO
glAttachShader(), glCompileShader(), glDeleteShader(), glDetachShader(), glShaderSource()
COPYRIGHT
Copyright (C) 2003-2005 3Dlabs Inc. Ltd. This material may be distributed subject to the terms and
conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999.
http://opencontent.org/openpub/.
OpenGL 3.3 03/08/2011 GLCREATESHADER(3G)
|
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.