|
|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLDEPTHRANGE(3G) OpenGL 3.3 GLDEPTHRANGE(3G)
NAME
glDepthRange - specify mapping of depth values from normalized device coordinates to window
coordinates
C SPECIFICATION
void glDepthRange(GLclampd nearVal, GLclampd farVal);
PARAMETERS
nearVal
Specifies the mapping of the near clipping plane to window coordinates. The initial value is 0.
farVal
Specifies the mapping of the far clipping plane to window coordinates. The initial value is 1.
DESCRIPTION
After clipping and division by w, depth coordinates range from -1 to 1, corresponding to the near and
far clipping planes. glDepthRange specifies a linear mapping of the normalized depth coordinates in
this range to window depth coordinates. Regardless of the actual depth buffer implementation, window
coordinate depth values are treated as though they range from 0 through 1 (like color components).
Thus, the values accepted by glDepthRange are both clamped to this range before they are accepted.
The setting of (0,1) maps the near plane to 0 and the far plane to 1. With this mapping, the depth
buffer range is fully utilized.
NOTES
It is not necessary that nearVal be less than farVal. Reverse mappings such as nearVal = 1, and
farVal = 0 are acceptable.
ASSOCIATED GETS
glGet() with argument GL_DEPTH_RANGE
SEE ALSO
glDepthFunc(), glPolygonOffset(), glViewport()
COPYRIGHT
Copyright (C) 1991-2006 Silicon Graphics, Inc. This document is licensed under the SGI Free Software
B License. For details, see http://oss.sgi.com/projects/FreeB/.
OpenGL 3.3 03/08/2011 GLDEPTHRANGE(3G)
|
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.