|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLDRAWELEMENTSINSTAN(3G) OpenGL 3.3 GLDRAWELEMENTSINSTAN(3G) NAME glDrawElementsInstanced - draw multiple instances of a set of elements C SPECIFICATION void glDrawElementsInstanced(GLenum mode, GLsizei count, GLenum type, const void * indices, GLsizei primcount); PARAMETERS mode Specifies what kind of primitives to render. Symbolic constants GL_POINTS, GL_LINE_STRIP, GL_LINE_LOOP, GL_LINES, GL_LINE_STRIP_ADJACENCY, GL_LINES_ADJACENCY, GL_TRIANGLE_STRIP, GL_TRIANGLE_FAN, GL_TRIANGLES, GL_TRIANGLE_STRIP_ADJACENCY and GL_TRIANGLES_ADJACENCY are accepted. count Specifies the number of elements to be rendered. type Specifies the type of the values in indices. Must be one of GL_UNSIGNED_BYTE, GL_UNSIGNED_SHORT, or GL_UNSIGNED_INT. indices Specifies a pointer to the location where the indices are stored. primcount Specifies the number of instances of the specified range of indices to be rendered. DESCRIPTION glDrawElementsInstanced behaves identically to glDrawElements() except that primcount instances of the set of elements are executed and the value of the internal counter instanceID advances for each iteration. instanceID is an internal 32-bit integer counter that may be read by a vertex shader as gl_InstanceID. glDrawElementsInstanced has the same effect as: if (mode, count, or type is invalid ) generate appropriate error else { for (int i = 0; i < primcount ; i++) { instanceID = i; glDrawElements(mode, count, type, indices); } instanceID = 0; } NOTES glDrawElementsInstanced is available only if the GL version is 3.1 or greater. GL_LINE_STRIP_ADJACENCY, GL_LINES_ADJACENCY, GL_TRIANGLE_STRIP_ADJACENCY and GL_TRIANGLES_ADJACENCY are available only if the GL version is 3.2 or greater. ERRORS GL_INVALID_ENUM is generated if mode is not one of GL_POINTS, GL_LINE_STRIP, GL_LINE_LOOP, GL_LINES, GL_TRIANGLE_STRIP, GL_TRIANGLE_FAN, or GL_TRIANGLES. GL_INVALID_VALUE is generated if count or primcount are negative. GL_INVALID_OPERATION is generated if a geometry shader is active and mode is incompatible with the input primitive type of the geometry shader in the currently installed program object. GL_INVALID_OPERATION is generated if a non-zero buffer object name is bound to an enabled array and the buffer object's data store is currently mapped. SEE ALSO glDrawElements(), glDrawArraysInstanced() COPYRIGHT Copyright (C) 2010 Khronos Group. This material may be distributed subject to the terms and conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999. http://opencontent.org/openpub/. OpenGL 3.3 03/08/2011 GLDRAWELEMENTSINSTAN(3G) |
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.