Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Библиотека разработчика Mac Разработчик
Поиск

 

Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCode

Получить эти инструменты:

Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:

Читать страницы руководства

Страницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.

  • Чтобы изучить, как руководство организовано или узнать о синтаксисе команды, прочитайте страницу руководства для страниц справочника (5).

  • Для получения дополнительной информации об этой технологии, ищите другую документацию в Библиотеке Разработчика Apple.

  • Для получения общей информации о записи сценариев оболочки, считайте Shell, Пишущий сценарий Учебника для начинающих.



GLDRAWRANGEELEMENTS(3G)                          OpenGL 3.3                          GLDRAWRANGEELEMENTS(3G)



NAME
       glDrawRangeElements - render primitives from array data

C SPECIFICATION
       void glDrawRangeElements(GLenum mode, GLuint start, GLuint end, GLsizei count, GLenum type,
                                const GLvoid * indices);

PARAMETERS
       mode
           Specifies what kind of primitives to render. Symbolic constants GL_POINTS, GL_LINE_STRIP,
           GL_LINE_LOOP, GL_LINES, GL_LINE_STRIP_ADJACENCY, GL_LINES_ADJACENCY, GL_TRIANGLE_STRIP,
           GL_TRIANGLE_FAN, GL_TRIANGLES, GL_TRIANGLE_STRIP_ADJACENCY and GL_TRIANGLES_ADJACENCY are
           accepted.

       start
           Specifies the minimum array index contained in indices.

       end
           Specifies the maximum array index contained in indices.

       count
           Specifies the number of elements to be rendered.

       type
           Specifies the type of the values in indices. Must be one of GL_UNSIGNED_BYTE, GL_UNSIGNED_SHORT,
           or GL_UNSIGNED_INT.

       indices
           Specifies a pointer to the location where the indices are stored.

DESCRIPTION
       glDrawRangeElements is a restricted form of glDrawElements().  mode, start, end, and count match the
       corresponding arguments to glDrawElements(), with the additional constraint that all values in the
       arrays count must lie between start and end, inclusive.

       Implementations denote recommended maximum amounts of vertex and index data, which may be queried by
       calling glGet() with argument GL_MAX_ELEMENTS_VERTICES and GL_MAX_ELEMENTS_INDICES. If end - start +
       1 is greater than the value of GL_MAX_ELEMENTS_VERTICES, or if count is greater than the value of
       GL_MAX_ELEMENTS_INDICES, then the call may operate at reduced performance. There is no requirement
       that all vertices in the range start end be referenced. However, the implementation may partially
       process unused vertices, reducing performance from what could be achieved with an optimal index set.

       When glDrawRangeElements is called, it uses count sequential elements from an enabled array, starting
       at start to construct a sequence of geometric primitives.  mode specifies what kind of primitives are
       constructed, and how the array elements construct these primitives. If more than one array is
       enabled, each is used.

       Vertex attributes that are modified by glDrawRangeElements have an unspecified value after
       glDrawRangeElements returns. Attributes that aren't modified maintain their previous values.

NOTES
       GL_LINE_STRIP_ADJACENCY, GL_LINES_ADJACENCY, GL_TRIANGLE_STRIP_ADJACENCY and GL_TRIANGLES_ADJACENCY
       are available only if the GL version is 3.2 or greater.

ERRORS
       It is an error for indices to lie outside the range start end, but implementations may not check for
       this situation. Such indices cause implementation-dependent behavior.


       GL_INVALID_ENUM is generated if mode is not an accepted value.


       GL_INVALID_VALUE is generated if count is negative.


       GL_INVALID_VALUE is generated if end < start.


       GL_INVALID_OPERATION is generated if a geometry shader is active and mode is incompatible with the
       input primitive type of the geometry shader in the currently installed program object.


       GL_INVALID_OPERATION is generated if a non-zero buffer object name is bound to an enabled array or
       the element array and the buffer object's data store is currently mapped.

ASSOCIATED GETS
       glGet() with argument GL_MAX_ELEMENTS_VERTICES


       glGet() with argument GL_MAX_ELEMENTS_INDICES

SEE ALSO
       glDrawArrays(), glDrawElements(), glDrawElementsBaseVertex()


COPYRIGHT
       Copyright (C) 1991-2006 Silicon Graphics, Inc. This document is licensed under the SGI Free Software
       B License. For details, see http://oss.sgi.com/projects/FreeB/.



OpenGL 3.3                                       03/08/2011                          GLDRAWRANGEELEMENTS(3G)

Сообщение о проблемах

Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:

Ошибки содержания
Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
Отчеты об ошибках
Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
Форматирование проблем
Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.