Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Библиотека разработчика Mac Разработчик
Поиск

 

Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCode

Получить эти инструменты:

Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:

Читать страницы руководства

Страницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.

  • Чтобы изучить, как руководство организовано или узнать о синтаксисе команды, прочитайте страницу руководства для страниц справочника (5).

  • Для получения дополнительной информации об этой технологии, ищите другую документацию в Библиотеке Разработчика Apple.

  • Для получения общей информации о записи сценариев оболочки, считайте Shell, Пишущий сценарий Учебника для начинающих.



GLFENCESYNC(3G)                                  OpenGL 3.3                                  GLFENCESYNC(3G)



NAME
       glFenceSync - create a new sync object and insert it into the GL command stream

C SPECIFICATION
       GLsync glFenceSync(GLenum condition, GLbitfield flags);

PARAMETERS
       condition
           Specifies the condition that must be met to set the sync object's state to signaled.  condition
           must be GL_SYNC_GPU_COMMANDS_COMPLETE.

       flags
           Specifies a bitwise combination of flags controlling the behavior of the sync object. No flags
           are presently defined for this operation and flags must be zero.[1]

DESCRIPTION
       glFenceSync creates a new fence sync object, inserts a fence command into the GL command stream and
       associates it with that sync object, and returns a non-zero name corresponding to the sync object.

       When the specified condition of the sync object is satisfied by the fence command, the sync object is
       signaled by the GL, causing any glWaitSync(), glClientWaitSync() commands blocking in sync to
       unblock. No other state is affected by glFenceSync or by the execution of the associated fence
       command.


       condition must be GL_SYNC_GPU_COMMANDS_COMPLETE. This condition is satisfied by completion of the
       fence command corresponding to the sync object and all preceding commands in the same command stream.
       The sync object will not be signaled until all effects from these commands on GL client and server
       state and the framebuffer are fully realized. Note that completion of the fence command occurs once
       the state of the corresponding sync object has been changed, but commands waiting on that sync object
       may not be unblocked until after the fence command completes.

NOTES
       glFenceSync is only supported if the GL version is 3.2 or greater, or if
                   the ARB_sync extension is supported.
           .SH "ERRORS"


       GL_INVALID_ENUM is generated if condition is not GL_SYNC_GPU_COMMANDS_COMPLETE.


       GL_INVALID_VALUE is generated if flags is not zero.

       Additionally, if glFenceSync fails, it will return zero.

SEE ALSO
       glDeleteSync(), glGetSync(), glWaitSync(), glClientWaitSync()


COPYRIGHT
       Copyright (C) 2010 Khronos Group. This material may be distributed subject to the terms and
       conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999.
       http://opencontent.org/openpub/.

NOTES
        1.  flags is a placeholder for anticipated future extensions of fence sync object capabilities.




OpenGL 3.3                                       03/08/2011                                  GLFENCESYNC(3G)

Сообщение о проблемах

Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:

Ошибки содержания
Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
Отчеты об ошибках
Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
Форматирование проблем
Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.