|
|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLGETATTACHEDSHADERS(3G) OpenGL 3.3 GLGETATTACHEDSHADERS(3G)
NAME
glGetAttachedShaders - Returns the handles of the shader objects attached to a program object
C SPECIFICATION
void glGetAttachedShaders(GLuint program, GLsizei maxCount, GLsizei *count, GLuint *shaders);
PARAMETERS
program
Specifies the program object to be queried.
maxCount
Specifies the size of the array for storing the returned object names.
count
Returns the number of names actually returned in objects.
shaders
Specifies an array that is used to return the names of attached shader objects.
DESCRIPTION
glGetAttachedShaders returns the names of the shader objects attached to program. The names of shader
objects that are attached to program will be returned in shaders. The actual number of shader names
written into shaders is returned in count. If no shader objects are attached to program, count is
set to 0. The maximum number of shader names that may be returned in shaders is specified by
maxCount.
If the number of names actually returned is not required (for instance, if it has just been obtained
by calling glGetProgram()), a value of NULL may be passed for count. If no shader objects are
attached to program, a value of 0 will be returned in count. The actual number of attached shaders
can be obtained by calling glGetProgram() with the value GL_ATTACHED_SHADERS.
ERRORS
GL_INVALID_VALUE is generated if program is not a value generated by OpenGL.
GL_INVALID_OPERATION is generated if program is not a program object.
GL_INVALID_VALUE is generated if maxCount is less than 0.
ASSOCIATED GETS
glGetProgram() with argument GL_ATTACHED_SHADERS
glIsProgram()
SEE ALSO
glAttachShader(), glDetachShader() .
.SH(3G) "COPYRIGHT"
Copyright (C) 2003-2005 3Dlabs Inc. Ltd. This material may be distributed subject to the terms and
conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999.
http://opencontent.org/openpub/.
OpenGL 3.3 03/08/2011 GLGETATTACHEDSHADERS(3G)
|
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.