Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Библиотека разработчика Mac Разработчик
Поиск

 

Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCode

Получить эти инструменты:

Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:

Читать страницы руководства

Страницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.

  • Чтобы изучить, как руководство организовано или узнать о синтаксисе команды, прочитайте страницу руководства для страниц справочника (5).

  • Для получения дополнительной информации об этой технологии, ищите другую документацию в Библиотеке Разработчика Apple.

  • Для получения общей информации о записи сценариев оболочки, считайте Shell, Пишущий сценарий Учебника для начинающих.



GLGETPROGRAMINFOLOG(3G)                          OpenGL 3.3                          GLGETPROGRAMINFOLOG(3G)



NAME
       glGetProgramInfoLog - Returns the information log for a program object

C SPECIFICATION
       void glGetProgramInfoLog(GLuint program, GLsizei maxLength, GLsizei *length, GLchar *infoLog);

PARAMETERS
       program
           Specifies the program object whose information log is to be queried.

       maxLength
           Specifies the size of the character buffer for storing the returned information log.

       length
           Returns the length of the string returned in infoLog (excluding the null terminator).

       infoLog
           Specifies an array of characters that is used to return the information log.

DESCRIPTION
       glGetProgramInfoLog returns the information log for the specified program object. The information log
       for a program object is modified when the program object is linked or validated. The string that is
       returned will be null terminated.

       glGetProgramInfoLog returns in infoLog as much of the information log as it can, up to a maximum of
       maxLength characters. The number of characters actually returned, excluding the null termination
       character, is specified by length. If the length of the returned string is not required, a value of
       NULL can be passed in the length argument. The size of the buffer required to store the returned
       information log can be obtained by calling glGetProgram() with the value GL_INFO_LOG_LENGTH.

       The information log for a program object is either an empty string, or a string containing
       information about the last link operation, or a string containing information about the last
       validation operation. It may contain diagnostic messages, warning messages, and other information.
       When a program object is created, its information log will be a string of length 0.

NOTES
       The information log for a program object is the OpenGL implementer's primary mechanism for conveying
       information about linking and validating. Therefore, the information log can be helpful to
       application developers during the development process, even when these operations are successful.
       Application developers should not expect different OpenGL implementations to produce identical
       information logs.

ERRORS
       GL_INVALID_VALUE is generated if program is not a value generated by OpenGL.

       GL_INVALID_OPERATION is generated if program is not a program object.

       GL_INVALID_VALUE is generated if maxLength is less than 0.

ASSOCIATED GETS
       glGetProgram() with argument GL_INFO_LOG_LENGTH

       glIsProgram()

SEE ALSO
       glCompileShader(), glGetShaderInfoLog(), glLinkProgram(), glValidateProgram()


COPYRIGHT
       Copyright (C) 2003-2005 3Dlabs Inc. Ltd. This material may be distributed subject to the terms and
       conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999.
       http://opencontent.org/openpub/.



OpenGL 3.3                                       03/08/2011                          GLGETPROGRAMINFOLOG(3G)

Сообщение о проблемах

Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:

Ошибки содержания
Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
Отчеты об ошибках
Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
Форматирование проблем
Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.