Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Библиотека разработчика Mac Разработчик
Поиск

 

Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCode

Получить эти инструменты:

Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:

Читать страницы руководства

Страницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.

  • Чтобы изучить, как руководство организовано или узнать о синтаксисе команды, прочитайте страницу руководства для страниц справочника (5).

  • Для получения дополнительной информации об этой технологии, ищите другую документацию в Библиотеке Разработчика Apple.

  • Для получения общей информации о записи сценариев оболочки, считайте Shell, Пишущий сценарий Учебника для начинающих.



GLGETSAMPLERPARAMETE(3G)                         OpenGL 3.3                         GLGETSAMPLERPARAMETE(3G)



NAME
       glGetSamplerParameter - return sampler parameter values

C SPECIFICATION
       void glGetSamplerParameterfv(GLuint sampler, GLenum pname, GLfloat * params);

       void glGetSamplerParameteriv(GLuint sampler, GLenum pname, GLint * params);

PARAMETERS
       sampler
           Specifies name of the sampler object from which to retrieve parameters.

       pname
           Specifies the symbolic name of a sampler parameter.  GL_TEXTURE_MAG_FILTER,
           GL_TEXTURE_MIN_FILTER, GL_TEXTURE_MIN_LOD, GL_TEXTURE_MAX_LOD, GL_TEXTURE_LOD_BIAS,
           GL_TEXTURE_WRAP_S, GL_TEXTURE_WRAP_T, GL_TEXTURE_WRAP_R, GL_TEXTURE_BORDER_COLOR,
           GL_TEXTURE_COMPARE_MODE, and GL_TEXTURE_COMPARE_FUNC are accepted.

       params
           Returns the sampler parameters.

DESCRIPTION
       glGetSamplerParameter returns in params the value or values of the sampler parameter specified as
       pname.  sampler defines the target sampler, and must be the name of an existing sampler object,
       returned from a previous call to glGenSamplers().  pname accepts the same symbols as
       glSamplerParameter(), with the same interpretations:

       GL_TEXTURE_MAG_FILTER
           Returns the single-valued texture magnification filter, a symbolic constant. The initial value is
           GL_LINEAR.

       GL_TEXTURE_MIN_FILTER
           Returns the single-valued texture minification filter, a symbolic constant. The initial value is
           GL_NEAREST_MIPMAP_LINEAR.

       GL_TEXTURE_MIN_LOD
           Returns the single-valued texture minimum level-of-detail value. The initial value is -1000.

       GL_TEXTURE_MAX_LOD
           Returns the single-valued texture maximum level-of-detail value. The initial value is 1000.

       GL_TEXTURE_WRAP_S
           Returns the single-valued wrapping function for texture coordinate s, a symbolic constant. The
           initial value is GL_REPEAT.

       GL_TEXTURE_WRAP_T
           Returns the single-valued wrapping function for texture coordinate t, a symbolic constant. The
           initial value is GL_REPEAT.

       GL_TEXTURE_WRAP_R
           Returns the single-valued wrapping function for texture coordinate r, a symbolic constant. The
           initial value is GL_REPEAT.

       GL_TEXTURE_BORDER_COLOR
           Returns four integer or floating-point numbers that comprise the RGBA color of the texture
           border. Floating-point values are returned in the range 0 1. Integer values are returned as a
           linear mapping of the internal floating-point representation such that 1.0 maps to the most
           positive representable integer and -1.0 maps to the most negative representable integer. The
           initial value is (0, 0, 0, 0).

       GL_TEXTURE_COMPARE_MODE
           Returns a single-valued texture comparison mode, a symbolic constant. The initial value is
           GL_NONE. See glSamplerParameter().

       GL_TEXTURE_COMPARE_FUNC
           Returns a single-valued texture comparison function, a symbolic constant. The initial value is
           GL_LEQUAL. See glSamplerParameter().

NOTES
       If an error is generated, no change is made to the contents of params.


       glGetSamplerParameter is available only if the GL version is 3.3 or higher.

ERRORS
       GL_INVALID_VALUE is generated if sampler is not the name of a sampler object returned from a previous
       call to glGenSamplers().


       GL_INVALID_ENUM is generated if pname is not an accepted value.

SEE ALSO
       glSamplerParameter(), glGenSamplers(), glDeleteSamplers(), glSamplerParameter()


COPYRIGHT
       Copyright (C) 2010 Khronos Group. This material may be distributed subject to the terms and
       conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999.
       http://opencontent.org/openpub/.



OpenGL 3.3                                       03/08/2011                         GLGETSAMPLERPARAMETE(3G)

Сообщение о проблемах

Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:

Ошибки содержания
Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
Отчеты об ошибках
Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
Форматирование проблем
Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.