|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLGETSHADER(3G) OpenGL 3.3 GLGETSHADER(3G) NAME glGetShaderiv - Returns a parameter from a shader object C SPECIFICATION void glGetShaderiv(GLuint shader, GLenum pname, GLint *params); PARAMETERS shader Specifies the shader object to be queried. pname Specifies the object parameter. Accepted symbolic names are GL_SHADER_TYPE, GL_DELETE_STATUS, GL_COMPILE_STATUS, GL_INFO_LOG_LENGTH, GL_SHADER_SOURCE_LENGTH. params Returns the requested object parameter. DESCRIPTION glGetShader returns in params the value of a parameter for a specific shader object. The following parameters are defined: GL_SHADER_TYPE params returns GL_VERTEX_SHADER if shader is a vertex shader object, GL_GEOMETRY_SHADER if shader is a geometry shader object, and GL_FRAGMENT_SHADER if shader is a fragment shader object. GL_DELETE_STATUS params returns GL_TRUE if shader is currently flagged for deletion, and GL_FALSE otherwise. GL_COMPILE_STATUS params returns GL_TRUE if the last compile operation on shader was successful, and GL_FALSE otherwise. GL_INFO_LOG_LENGTH params returns the number of characters in the information log for shader including the null termination character (i.e., the size of the character buffer required to store the information log). If shader has no information log, a value of 0 is returned. GL_SHADER_SOURCE_LENGTH params returns the length of the concatenation of the source strings that make up the shader source for the shader, including the null termination character. (i.e., the size of the character buffer required to store the shader source). If no source code exists, 0 is returned. NOTES If an error is generated, no change is made to the contents of params. ERRORS GL_INVALID_VALUE is generated if shader is not a value generated by OpenGL. GL_INVALID_OPERATION is generated if shader does not refer to a shader object. GL_INVALID_ENUM is generated if pname is not an accepted value. ASSOCIATED GETS glGetShaderInfoLog() with argument shader glGetShaderSource() with argument shader glIsShader() SEE ALSO glCompileShader(), glCreateShader(), glDeleteShader(), glGetProgram(), glShaderSource() COPYRIGHT Copyright (C) 2003-2005 3Dlabs Inc. Ltd. This material may be distributed subject to the terms and conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999. http://opencontent.org/openpub/. OpenGL 3.3 03/08/2011 GLGETSHADER(3G) |
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.