|
|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLGETSHADER(3G) OpenGL 3.3 GLGETSHADER(3G)
NAME
glGetShaderiv - Returns a parameter from a shader object
C SPECIFICATION
void glGetShaderiv(GLuint shader, GLenum pname, GLint *params);
PARAMETERS
shader
Specifies the shader object to be queried.
pname
Specifies the object parameter. Accepted symbolic names are GL_SHADER_TYPE, GL_DELETE_STATUS,
GL_COMPILE_STATUS, GL_INFO_LOG_LENGTH, GL_SHADER_SOURCE_LENGTH.
params
Returns the requested object parameter.
DESCRIPTION
glGetShader returns in params the value of a parameter for a specific shader object. The following
parameters are defined:
GL_SHADER_TYPE
params returns GL_VERTEX_SHADER if shader is a vertex shader object, GL_GEOMETRY_SHADER if shader
is a geometry shader object, and GL_FRAGMENT_SHADER if shader is a fragment shader object.
GL_DELETE_STATUS
params returns GL_TRUE if shader is currently flagged for deletion, and GL_FALSE otherwise.
GL_COMPILE_STATUS
params returns GL_TRUE if the last compile operation on shader was successful, and GL_FALSE
otherwise.
GL_INFO_LOG_LENGTH
params returns the number of characters in the information log for shader including the null
termination character (i.e., the size of the character buffer required to store the information
log). If shader has no information log, a value of 0 is returned.
GL_SHADER_SOURCE_LENGTH
params returns the length of the concatenation of the source strings that make up the shader
source for the shader, including the null termination character. (i.e., the size of the character
buffer required to store the shader source). If no source code exists, 0 is returned.
NOTES
If an error is generated, no change is made to the contents of params.
ERRORS
GL_INVALID_VALUE is generated if shader is not a value generated by OpenGL.
GL_INVALID_OPERATION is generated if shader does not refer to a shader object.
GL_INVALID_ENUM is generated if pname is not an accepted value.
ASSOCIATED GETS
glGetShaderInfoLog() with argument shader
glGetShaderSource() with argument shader
glIsShader()
SEE ALSO
glCompileShader(), glCreateShader(), glDeleteShader(), glGetProgram(), glShaderSource()
COPYRIGHT
Copyright (C) 2003-2005 3Dlabs Inc. Ltd. This material may be distributed subject to the terms and
conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999.
http://opencontent.org/openpub/.
OpenGL 3.3 03/08/2011 GLGETSHADER(3G)
|
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.