|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLGETSTRING(3G) OpenGL 3.3 GLGETSTRING(3G) NAME glGetString - return a string describing the current GL connection C SPECIFICATION const GLubyte* glGetString(GLenum name); C SPECIFICATION const GLubyte* glGetStringi(GLenum name, GLuint index); PARAMETERS name Specifies a symbolic constant, one of GL_VENDOR, GL_RENDERER, GL_VERSION, or GL_SHADING_LANGUAGE_VERSION. Additionally, glGetStringi accepts the GL_EXTENSIONS token. index For glGetStringi, specifies the index of the string to return. DESCRIPTION glGetString returns a pointer to a static string describing some aspect of the current GL connection. name can be one of the following: GL_VENDOR Returns the company responsible for this GL implementation. This name does not change from release to release. GL_RENDERER Returns the name of the renderer. This name is typically specific to a particular configuration of a hardware platform. It does not change from release to release. GL_VERSION Returns a version or release number. GL_SHADING_LANGUAGE_VERSION Returns a version or release number for the shading language. glGetStringi returns a pointer to a static string indexed by index. name can be one of the following: GL_EXTENSIONS For glGetStringi only, returns the extension string supported by the implementation at index. Strings GL_VENDOR and GL_RENDERER together uniquely specify a platform. They do not change from release to release and should be used by platform-recognition algorithms. The GL_VERSION and GL_SHADING_LANGUAGE_VERSION strings begin with a version number. The version number uses one of these forms: major_number.minor_number major_number.minor_number.release_number Vendor-specific information may follow the version number. Its format depends on the implementation, but a space always separates the version number and the vendor-specific information. All strings are null-terminated. NOTES If an error is generated, glGetString returns 0. The client and server may support different versions. glGetString always returns a compatible version number. The release number always describes the server. ERRORS GL_INVALID_ENUM is generated if name is not an accepted value. GL_INVALID_VALUE is generated by glGetStringi if index is outside the valid range for indexed state name. COPYRIGHT Copyright (C) 1991-2006 Silicon Graphics, Inc. Copyright (C) 2010 Khronos Group. This document is licensed under the SGI Free Software B License. For details, see http://oss.sgi.com/projects/FreeB/. OpenGL 3.3 03/08/2011 GLGETSTRING(3G) |
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.