Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Библиотека разработчика Mac Разработчик
Поиск

 

Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCode

Получить эти инструменты:

Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:

Читать страницы руководства

Страницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.

  • Чтобы изучить, как руководство организовано или узнать о синтаксисе команды, прочитайте страницу руководства для страниц справочника (5).

  • Для получения дополнительной информации об этой технологии, ищите другую документацию в Библиотеке Разработчика Apple.

  • Для получения общей информации о записи сценариев оболочки, считайте Shell, Пишущий сценарий Учебника для начинающих.



GLGETTEXPARAMETER(3G)                            OpenGL 3.3                            GLGETTEXPARAMETER(3G)



NAME
       glGetTexParameter - return texture parameter values

C SPECIFICATION
       void glGetTexParameterfv(GLenum target, GLenum pname, GLfloat * params);

       void glGetTexParameteriv(GLenum target, GLenum pname, GLint * params);

PARAMETERS
       target
           Specifies the symbolic name of the target texture.  GL_TEXTURE_1D, GL_TEXTURE_2D,
           GL_TEXTURE_1D_ARRAY, GL_TEXTURE_2D_ARRAY, GL_TEXTURE_3D, GL_TEXTURE_RECTANGLE, and
           GL_TEXTURE_CUBE_MAP are accepted.

       pname
           Specifies the symbolic name of a texture parameter.  GL_TEXTURE_BASE_LEVEL,
           GL_TEXTURE_BORDER_COLOR, GL_TEXTURE_COMPARE_MODE, GL_TEXTURE_COMPARE_FUNC, GL_TEXTURE_LOD_BIAS,
           GL_TEXTURE_MAG_FILTER, GL_TEXTURE_MAX_LEVEL, GL_TEXTURE_MAX_LOD, GL_TEXTURE_MIN_FILTER,
           GL_TEXTURE_MIN_LOD, GL_TEXTURE_SWIZZLE_R, GL_TEXTURE_SWIZZLE_G, GL_TEXTURE_SWIZZLE_B,
           GL_TEXTURE_SWIZZLE_A, GL_TEXTURE_SWIZZLE_RGBA, GL_TEXTURE_WRAP_S, GL_TEXTURE_WRAP_T, and
           GL_TEXTURE_WRAP_R are accepted.

       params
           Returns the texture parameters.

DESCRIPTION
       glGetTexParameter returns in params the value or values of the texture parameter specified as pname.
       target defines the target texture.  GL_TEXTURE_1D, GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_3D, GL_TEXTURE_1D_ARRAY,
       GL_TEXTURE_2D_ARRAY, GL_TEXTURE_RECTANGLE, and GL_TEXTURE_CUBE_MAP specify one-, two-, or
       three-dimensional, one-dimensional array, two-dimensional array, rectangle or cube-mapped texturing,
       respectively.  pname accepts the same symbols as glTexParameter(), with the same interpretations:

       GL_TEXTURE_MAG_FILTER
           Returns the single-valued texture magnification filter, a symbolic constant. The initial value is
           GL_LINEAR.

       GL_TEXTURE_MIN_FILTER
           Returns the single-valued texture minification filter, a symbolic constant. The initial value is
           GL_NEAREST_MIPMAP_LINEAR.

       GL_TEXTURE_MIN_LOD
           Returns the single-valued texture minimum level-of-detail value. The initial value is -1000.

       GL_TEXTURE_MAX_LOD
           Returns the single-valued texture maximum level-of-detail value. The initial value is 1000.

       GL_TEXTURE_BASE_LEVEL
           Returns the single-valued base texture mipmap level. The initial value is 0.

       GL_TEXTURE_MAX_LEVEL
           Returns the single-valued maximum texture mipmap array level. The initial value is 1000.

       GL_TEXTURE_SWIZZLE_R
           Returns the red component swizzle. The initial value is GL_RED.

       GL_TEXTURE_SWIZZLE_G
           Returns the green component swizzle. The initial value is GL_GREEN.

       GL_TEXTURE_SWIZZLE_B
           Returns the blue component swizzle. The initial value is GL_BLUE.

       GL_TEXTURE_SWIZZLE_A
           Returns the alpha component swizzle. The initial value is GL_ALPHA.

       GL_TEXTURE_SWIZZLE_RGBA
           Returns the component swizzle for all channels in a single query.

       GL_TEXTURE_WRAP_S
           Returns the single-valued wrapping function for texture coordinate s, a symbolic constant. The
           initial value is GL_REPEAT.

       GL_TEXTURE_WRAP_T
           Returns the single-valued wrapping function for texture coordinate t, a symbolic constant. The
           initial value is GL_REPEAT.

       GL_TEXTURE_WRAP_R
           Returns the single-valued wrapping function for texture coordinate r, a symbolic constant. The
           initial value is GL_REPEAT.

       GL_TEXTURE_BORDER_COLOR
           Returns four integer or floating-point numbers that comprise the RGBA color of the texture
           border. Floating-point values are returned in the range 0 1. Integer values are returned as a
           linear mapping of the internal floating-point representation such that 1.0 maps to the most
           positive representable integer and -1.0 maps to the most negative representable integer. The
           initial value is (0, 0, 0, 0).

       GL_TEXTURE_COMPARE_MODE
           Returns a single-valued texture comparison mode, a symbolic constant. The initial value is
           GL_NONE. See glTexParameter().

       GL_TEXTURE_COMPARE_FUNC
           Returns a single-valued texture comparison function, a symbolic constant. The initial value is
           GL_LEQUAL. See glTexParameter().

NOTES
       If an error is generated, no change is made to the contents of params.

ERRORS
       GL_INVALID_ENUM is generated if target or pname is not an accepted value.

SEE ALSO
       glTexParameter()


COPYRIGHT
       Copyright (C) 1991-2006 Silicon Graphics, Inc. Copyright (C) 2010 Khronos Group. This document is
       licensed under the SGI Free Software B License. For details, see http://oss.sgi.com/projects/FreeB/.



OpenGL 3.3                                       03/08/2011                            GLGETTEXPARAMETER(3G)

Сообщение о проблемах

Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:

Ошибки содержания
Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
Отчеты об ошибках
Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
Форматирование проблем
Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.