|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLGETUNIFORMBLOCKIND(3G) OpenGL 3.3 GLGETUNIFORMBLOCKIND(3G) NAME glGetUniformBlockIndex - retrieve the index of a named uniform block C SPECIFICATION GLuint glGetUniformBlockIndex(GLuint program, const GLchar *uniformBlockName); PARAMETERS program Specifies the name of a program containing the uniform block. uniformBlockName Specifies the address an array of characters to containing the name of the uniform block whose index to retrieve. DESCRIPTION glGetUniformBlockIndex retrieves the index of a uniform block within program. program must be the name of a program object for which the command glLinkProgram() must have been called in the past, although it is not required that glLinkProgram() must have succeeded. The link could have failed because the number of active uniforms exceeded the limit. uniformBlockName must contain a nul-terminated string specifying the name of the uniform block. glGetUniformBlockIndex returns the uniform block index for the uniform block named uniformBlockName of program. If uniformBlockName does not identify an active uniform block of program, glGetUniformBlockIndex returns the special identifier, GL_INVALID_INDEX. Indices of the active uniform blocks of a program are assigned in consecutive order, beginning with zero. ERRORS GL_INVALID_OPERATION is generated if program is not the name of a program object for which glLinkProgram() has been called in the past. NOTES glGetUniformBlockIndex is available only if the GL version is 3.1 or greater. SEE ALSO glGetActiveUniformBlockName(), glGetActiveUniformBlock(), glLinkProgram() COPYRIGHT Copyright (C) 2010 Khronos Group. This material may be distributed subject to the terms and conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999. http://opencontent.org/openpub/. OpenGL 3.3 03/08/2011 GLGETUNIFORMBLOCKIND(3G) |
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.