|
|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLGETUNIFORMBLOCKIND(3G) OpenGL 3.3 GLGETUNIFORMBLOCKIND(3G)
NAME
glGetUniformBlockIndex - retrieve the index of a named uniform block
C SPECIFICATION
GLuint glGetUniformBlockIndex(GLuint program, const GLchar *uniformBlockName);
PARAMETERS
program
Specifies the name of a program containing the uniform block.
uniformBlockName
Specifies the address an array of characters to containing the name of the uniform block whose
index to retrieve.
DESCRIPTION
glGetUniformBlockIndex retrieves the index of a uniform block within program.
program must be the name of a program object for which the command glLinkProgram() must have been
called in the past, although it is not required that glLinkProgram() must have succeeded. The link
could have failed because the number of active uniforms exceeded the limit.
uniformBlockName must contain a nul-terminated string specifying the name of the uniform block.
glGetUniformBlockIndex returns the uniform block index for the uniform block named uniformBlockName
of program. If uniformBlockName does not identify an active uniform block of program,
glGetUniformBlockIndex returns the special identifier, GL_INVALID_INDEX. Indices of the active
uniform blocks of a program are assigned in consecutive order, beginning with zero.
ERRORS
GL_INVALID_OPERATION is generated if program is not the name of a program object for which
glLinkProgram() has been called in the past.
NOTES
glGetUniformBlockIndex is available only if the GL version is 3.1 or greater.
SEE ALSO
glGetActiveUniformBlockName(), glGetActiveUniformBlock(), glLinkProgram()
COPYRIGHT
Copyright (C) 2010 Khronos Group. This material may be distributed subject to the terms and
conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999.
http://opencontent.org/openpub/.
OpenGL 3.3 03/08/2011 GLGETUNIFORMBLOCKIND(3G)
|
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.