Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Библиотека разработчика Mac Разработчик
Поиск

 

Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCode

Получить эти инструменты:

Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:

Читать страницы руководства

Страницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.

  • Чтобы изучить, как руководство организовано или узнать о синтаксисе команды, прочитайте страницу руководства для страниц справочника (5).

  • Для получения дополнительной информации об этой технологии, ищите другую документацию в Библиотеке Разработчика Apple.

  • Для получения общей информации о записи сценариев оболочки, считайте Shell, Пишущий сценарий Учебника для начинающих.



GLGETUNIFORM(3G)                                 OpenGL 3.3                                 GLGETUNIFORM(3G)



NAME
       glGetUniformfv, glGetUniformiv - Returns the value of a uniform variable

C SPECIFICATION
       void glGetUniformfv(GLuint program, GLint location, GLfloat *params);

       void glGetUniformiv(GLuint program, GLint location, GLint *params);

PARAMETERS
       program
           Specifies the program object to be queried.

       location
           Specifies the location of the uniform variable to be queried.

       params
           Returns the value of the specified uniform variable.

DESCRIPTION
       glGetUniform returns in params the value(s) of the specified uniform variable. The type of the
       uniform variable specified by location determines the number of values returned. If the uniform
       variable is defined in the shader as a boolean, int, or float, a single value will be returned. If it
       is defined as a vec2, ivec2, or bvec2, two values will be returned. If it is defined as a vec3,
       ivec3, or bvec3, three values will be returned, and so on. To query values stored in uniform
       variables declared as arrays, call glGetUniform for each element of the array. To query values stored
       in uniform variables declared as structures, call glGetUniform for each field in the structure. The
       values for uniform variables declared as a matrix will be returned in column major order.

       The locations assigned to uniform variables are not known until the program object is linked. After
       linking has occurred, the command glGetUniformLocation() can be used to obtain the location of a
       uniform variable. This location value can then be passed to glGetUniform in order to query the
       current value of the uniform variable. After a program object has been linked successfully, the index
       values for uniform variables remain fixed until the next link command occurs. The uniform variable
       values can only be queried after a link if the link was successful.

NOTES
       If an error is generated, no change is made to the contents of params.

ERRORS
       GL_INVALID_VALUE is generated if program is not a value generated by OpenGL.

       GL_INVALID_OPERATION is generated if program is not a program object.

       GL_INVALID_OPERATION is generated if program has not been successfully linked.

       GL_INVALID_OPERATION is generated if location does not correspond to a valid uniform variable
       location for the specified program object.

ASSOCIATED GETS
       glGetActiveUniform() with arguments program and the index of an active uniform variable

       glGetProgram() with arguments program and GL_ACTIVE_UNIFORMS or GL_ACTIVE_UNIFORM_MAX_LENGTH

       glGetUniformLocation() with arguments program and the name of a uniform variable

       glIsProgram()

SEE ALSO
       glCreateProgram(), glLinkProgram(), glUniform()


COPYRIGHT
       Copyright (C) 2003-2005 3Dlabs Inc. Ltd. This material may be distributed subject to the terms and
       conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999.
       http://opencontent.org/openpub/.



OpenGL 3.3                                       03/08/2011                                 GLGETUNIFORM(3G)

Сообщение о проблемах

Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:

Ошибки содержания
Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
Отчеты об ошибках
Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
Форматирование проблем
Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.