|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLMULTIDRAWELEMENTSB(3G) OpenGL 3.3 GLMULTIDRAWELEMENTSB(3G) NAME glMultiDrawElementsBaseVertex - render multiple sets of primitives by specifying indices of array data elements and an index to apply to each index C SPECIFICATION void glMultiDrawElementsBaseVertex(GLenum mode, const GLsizei *count, GLenum type, const GLvoid **indices, GLsizei primcount, GLint *basevertex); PARAMETERS mode Specifies what kind of primitives to render. Symbolic constants GL_POINTS, GL_LINE_STRIP, GL_LINE_LOOP, GL_LINES, GL_LINE_STRIP_ADJACENCY, GL_LINES_ADJACENCY, GL_TRIANGLE_STRIP, GL_TRIANGLE_FAN, GL_TRIANGLES, GL_TRIANGLE_STRIP_ADJACENCY and GL_TRIANGLES_ADJACENCY are accepted. count Points to an array of the elements counts. type Specifies the type of the values in indices. Must be one of GL_UNSIGNED_BYTE, GL_UNSIGNED_SHORT, or GL_UNSIGNED_INT. indices Specifies a pointer to the location where the indices are stored. primcount Specifies the size of the count array. basevertex Specifies a pointer to the location where the base vertices are stored. DESCRIPTION glMultiDrawElementsBaseVertex behaves identically to glDrawElementsBaseVertex(), except that primcount separate lists of elements are specifried instead. It has the same effect as: for (int i = 0; i < primcount; i++) if (count[i] > 0) glDrawElementsBaseVertex(mode, count[i], type, indices[i], basevertex[i]); NOTES glMultiDrawElementsBaseVertex is available only if the GL version is 3.1 or greater. GL_LINE_STRIP_ADJACENCY, GL_LINES_ADJACENCY, GL_TRIANGLE_STRIP_ADJACENCY and GL_TRIANGLES_ADJACENCY are available only if the GL version is 3.2 or greater. ERRORS GL_INVALID_ENUM is generated if mode is not an accepted value. GL_INVALID_VALUE is generated if primcount is negative. GL_INVALID_OPERATION is generated if a non-zero buffer object name is bound to an enabled array or the element array and the buffer object's data store is currently mapped. SEE ALSO glMultiDrawElements(), glDrawElementsBaseVertex(), glDrawArrays(), glVertexAttribPointer() COPYRIGHT Copyright (C) 2010 Khronos Group. This material may be distributed subject to the terms and conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999. http://opencontent.org/openpub/. OpenGL 3.3 03/08/2011 GLMULTIDRAWELEMENTSB(3G) |
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.