|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLPOLYGONOFFSET(3G) OpenGL 3.3 GLPOLYGONOFFSET(3G) NAME glPolygonOffset - set the scale and units used to calculate depth values C SPECIFICATION void glPolygonOffset(GLfloat factor, GLfloat units); PARAMETERS factor Specifies a scale factor that is used to create a variable depth offset for each polygon. The initial value is 0. units Is multiplied by an implementation-specific value to create a constant depth offset. The initial value is 0. DESCRIPTION When GL_POLYGON_OFFSET_FILL, GL_POLYGON_OFFSET_LINE, or GL_POLYGON_OFFSET_POINT is enabled, each fragment's depth value will be offset after it is interpolated from the depth values of the appropriate vertices. The value of the offset is factor x DZ + r x units, where DZ is a measurement of the change in depth relative to the screen area of the polygon, and r is the smallest value that is guaranteed to produce a resolvable offset for a given implementation. The offset is added before the depth test is performed and before the value is written into the depth buffer. glPolygonOffset is useful for rendering hidden-line images, for applying decals to surfaces, and for rendering solids with highlighted edges. ASSOCIATED GETS glIsEnabled() with argument GL_POLYGON_OFFSET_FILL, GL_POLYGON_OFFSET_LINE, or GL_POLYGON_OFFSET_POINT. glGet() with argument GL_POLYGON_OFFSET_FACTOR or GL_POLYGON_OFFSET_UNITS. SEE ALSO glDepthFunc(), glEnable(), glGet(), glIsEnabled() COPYRIGHT Copyright (C) 1991-2006 Silicon Graphics, Inc. This document is licensed under the SGI Free Software B License. For details, see http://oss.sgi.com/projects/FreeB/. OpenGL 3.3 03/08/2011 GLPOLYGONOFFSET(3G) |
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.