|
|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLPRIMITIVERESTARTIN(3G) OpenGL 3.3 GLPRIMITIVERESTARTIN(3G)
NAME
glPrimitiveRestartIndex - specify the primitive restart index
C SPECIFICATION
void glPrimitiveRestartIndex(GLuint index);
PARAMETERS
index
Specifies the value to be interpreted as the primitive restart index.
DESCRIPTION
glPrimitiveRestartIndex specifies a vertex array element that is treated specially when primitive
restarting is enabled. This is known as the primitive restart index.
When one of the Draw* commands transfers a set of generic attribute array elements to the GL, if the
index within the vertex arrays corresponding to that set is equal to the primitive restart index,
then the GL does not process those elements as a vertex. Instead, it is as if the drawing command
ended with the immediately preceding transfer, and another drawing command is immediately started
with the same parameters, but only transferring the immediately following element through the end of
the originally specified elements.
When either glDrawElementsBaseVertex(), glDrawElementsInstancedBaseVertex() or
glMultiDrawElementsBaseVertex() is used, the primitive restart comparison occurs before the
basevertex offset is added to the array index.
NOTES
glPrimitiveRestartIndex is available only if the GL version is 3.1 or greater.
SEE ALSO
glDrawArrays(), glDrawElements(), glDrawElementsBaseVertex(), glDrawElementsInstancedBaseVertex()
COPYRIGHT
Copyright (C) 2010 Khronos Group. This material may be distributed subject to the terms and
conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999.
http://opencontent.org/openpub/.
OpenGL 3.3 03/08/2011 GLPRIMITIVERESTARTIN(3G)
|
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.