|
|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLSAMPLECOVERAGE(3G) OpenGL 3.3 GLSAMPLECOVERAGE(3G)
NAME
glSampleCoverage - specify multisample coverage parameters
C SPECIFICATION
void glSampleCoverage(GLclampf value, GLboolean invert);
PARAMETERS
value
Specify a single floating-point sample coverage value. The value is clamped to the range 0 1. The
initial value is 1.0.
invert
Specify a single boolean value representing if the coverage masks should be inverted. GL_TRUE
and GL_FALSE are accepted. The initial value is GL_FALSE.
DESCRIPTION
Multisampling samples a pixel multiple times at various implementation-dependent subpixel locations
to generate antialiasing effects. Multisampling transparently antialiases points, lines, polygons,
and images if it is enabled.
value is used in constructing a temporary mask used in determining which samples will be used in
resolving the final fragment color. This mask is bitwise-anded with the coverage mask generated from
the multisampling computation. If the invert flag is set, the temporary mask is inverted (all bits
flipped) and then the bitwise-and is computed.
If an implementation does not have any multisample buffers available, or multisampling is disabled,
rasterization occurs with only a single sample computing a pixel's final RGB color.
Provided an implementation supports multisample buffers, and multisampling is enabled, then a pixel's
final color is generated by combining several samples per pixel. Each sample contains color, depth,
and stencil information, allowing those operations to be performed on each sample.
ASSOCIATED GETS
glGet() with argument GL_SAMPLE_COVERAGE_VALUE
glGet() with argument GL_SAMPLE_COVERAGE_INVERT
glIsEnabled() with argument GL_MULTISAMPLE
glIsEnabled() with argument GL_SAMPLE_ALPHA_TO_COVERAGE
glIsEnabled() with argument GL_SAMPLE_ALPHA_TO_ONE
glIsEnabled() with argument GL_SAMPLE_COVERAGE
SEE ALSO
glEnable()
COPYRIGHT
Copyright (C) 1991-2006 Silicon Graphics, Inc. This document is licensed under the SGI Free Software
B License. For details, see http://oss.sgi.com/projects/FreeB/.
OpenGL 3.3 03/08/2011 GLSAMPLECOVERAGE(3G)
|
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.