|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLSCISSOR(3G) OpenGL 3.3 GLSCISSOR(3G) NAME glScissor - define the scissor box C SPECIFICATION void glScissor(GLint x, GLint y, GLsizei width, GLsizei height); PARAMETERS x, y Specify the lower left corner of the scissor box. Initially (0, 0). width, height Specify the width and height of the scissor box. When a GL context is first attached to a window, width and height are set to the dimensions of that window. DESCRIPTION glScissor defines a rectangle, called the scissor box, in window coordinates. The first two arguments, x and y, specify the lower left corner of the box. width and height specify the width and height of the box. To enable and disable the scissor test, call glEnable() and glDisable() with argument GL_SCISSOR_TEST. The test is initially disabled. While the test is enabled, only pixels that lie within the scissor box can be modified by drawing commands. Window coordinates have integer values at the shared corners of frame buffer pixels. glScissor(0,0,1,1) allows modification of only the lower left pixel in the window, and glScissor(0,0,0,0) doesn't allow modification of any pixels in the window. When the scissor test is disabled, it is as though the scissor box includes the entire window. ERRORS GL_INVALID_VALUE is generated if either width or height is negative. ASSOCIATED GETS glGet() with argument GL_SCISSOR_BOX glIsEnabled() with argument GL_SCISSOR_TEST SEE ALSO glEnable(), glViewport() COPYRIGHT Copyright (C) 1991-2006 Silicon Graphics, Inc. This document is licensed under the SGI Free Software B License. For details, see http://oss.sgi.com/projects/FreeB/. OpenGL 3.3 03/08/2011 GLSCISSOR(3G) |
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.