|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLSHADEMODEL(3G) GLSHADEMODEL(3G) NAME glShadeModel - select flat or smooth shading C SPECIFICATION void glShadeModel( GLenum mode ) PARAMETERS mode Specifies a symbolic value representing a shading technique. Accepted values are GL_FLAT and GL_SMOOTH. The initial value is GL_SMOOTH. DESCRIPTION GL primitives can have either flat or smooth shading. Smooth shading, the default, causes the com-puted computed puted colors of vertices to be interpolated as the primitive is rasterized, typically assigning dif-ferent different ferent colors to each resulting pixel fragment. Flat shading selects the computed color of just one vertex and assigns it to all the pixel fragments generated by rasterizing a single primitive. In either case, the computed color of a vertex is the result of lighting if lighting is enabled, or it is the current color at the time the vertex was specified if lighting is disabled. Flat and smooth shading are indistinguishable for points. Starting when glBegin is issued and count-ing counting ing vertices and primitives from 1, the GL gives each flat-shaded line segment i the computed color of vertex i + 1, its second vertex. Counting similarly from 1, the GL gives each flat-shaded polygon the computed color of the vertex listed in the following table. This is the last vertex to specify the polygon in all cases except single polygons, where the first vertex specifies the flat-shaded color. Primitive Type of Polygon i Vertex Single polygon ( i == 1) 1 Triangle strip i + 2 Triangle fan i + 2 Independent triangle 3i Quad strip 2i + 2 Independent quad 4i Flat and smooth shading are specified by glShadeModel with mode set to GL_FLAT and GL_SMOOTH, respec-tively. respectively. tively. ERRORS GL_INVALID_ENUM is generated if mode is any value other than GL_FLAT or GL_SMOOTH. GL_INVALID_OPERATION is generated if glShadeModel is executed between the execution of glBegin and the corresponding execution of glEnd. ASSOCIATED GETS glGet with argument GL_SHADE_MODEL SEE ALSO glBegin(3G), glColor(3G), glLight(3G), glLightModel(3G) GLSHADEMODEL(3G) |
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.