Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Библиотека разработчика Mac Разработчик
Поиск

 

Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCode

Получить эти инструменты:

Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:

Читать страницы руководства

Страницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.

  • Чтобы изучить, как руководство организовано или узнать о синтаксисе команды, прочитайте страницу руководства для страниц справочника (5).

  • Для получения дополнительной информации об этой технологии, ищите другую документацию в Библиотеке Разработчика Apple.

  • Для получения общей информации о записи сценариев оболочки, считайте Shell, Пишущий сценарий Учебника для начинающих.



GLSHADERSOURCE(3G)                               OpenGL 3.3                               GLSHADERSOURCE(3G)



NAME
       glShaderSource - Replaces the source code in a shader object

C SPECIFICATION
       void glShaderSource(GLuint shader, GLsizei count, const GLchar **string, const GLint *length);

PARAMETERS
       shader
           Specifies the handle of the shader object whose source code is to be replaced.

       count
           Specifies the number of elements in the string and length arrays.

       string
           Specifies an array of pointers to strings containing the source code to be loaded into the
           shader.

       length
           Specifies an array of string lengths.

DESCRIPTION
       glShaderSource sets the source code in shader to the source code in the array of strings specified by
       string. Any source code previously stored in the shader object is completely replaced. The number of
       strings in the array is specified by count. If length is NULL, each string is assumed to be null
       terminated. If length is a value other than NULL, it points to an array containing a string length
       for each of the corresponding elements of string. Each element in the length array may contain the
       length of the corresponding string (the null character is not counted as part of the string length)
       or a value less than 0 to indicate that the string is null terminated. The source code strings are
       not scanned or parsed at this time; they are simply copied into the specified shader object.

NOTES
       OpenGL copies the shader source code strings when glShaderSource is called, so an application may
       free its copy of the source code strings immediately after the function returns.

ERRORS
       GL_INVALID_VALUE is generated if shader is not a value generated by OpenGL.

       GL_INVALID_OPERATION is generated if shader is not a shader object.

       GL_INVALID_VALUE is generated if count is less than 0.

ASSOCIATED GETS
       glGetShader() with arguments shader and GL_SHADER_SOURCE_LENGTH

       glGetShaderSource() with argument shader

       glIsShader()

SEE ALSO
       glCompileShader(), glCreateShader(), glDeleteShader()


COPYRIGHT
       Copyright (C) 2003-2005 3Dlabs Inc. Ltd. This material may be distributed subject to the terms and
       conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999.
       http://opencontent.org/openpub/.



OpenGL 3.3                                       03/08/2011                               GLSHADERSOURCE(3G)

Сообщение о проблемах

Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:

Ошибки содержания
Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
Отчеты об ошибках
Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
Форматирование проблем
Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.