|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLSTENCILMASKSEPARAT(3G) OpenGL 3.3 GLSTENCILMASKSEPARAT(3G) NAME glStencilMaskSeparate - control the front and/or back writing of individual bits in the stencil planes C SPECIFICATION void glStencilMaskSeparate(GLenum face, GLuint mask); PARAMETERS face Specifies whether the front and/or back stencil writemask is updated. Three symbolic constants are valid: GL_FRONT, GL_BACK, and GL_FRONT_AND_BACK. mask Specifies a bit mask to enable and disable writing of individual bits in the stencil planes. Initially, the mask is all 1's. DESCRIPTION glStencilMaskSeparate controls the writing of individual bits in the stencil planes. The least significant n bits of mask, where n is the number of bits in the stencil buffer, specify a mask. Where a 1 appears in the mask, it's possible to write to the corresponding bit in the stencil buffer. Where a 0 appears, the corresponding bit is write-protected. Initially, all bits are enabled for writing. There can be two separate mask writemasks; one affects back-facing polygons, and the other affects front-facing polygons as well as other non-polygon primitives. glStencilMask() sets both front and back stencil writemasks to the same values, as if glStencilMaskSeparate() were called with face set to GL_FRONT_AND_BACK. ERRORS GL_INVALID_ENUM is generated if face is not one of the accepted tokens. ASSOCIATED GETS glGet() with argument GL_STENCIL_WRITEMASK, GL_STENCIL_BACK_WRITEMASK, or GL_STENCIL_BITS SEE ALSO glColorMask(), glDepthMask(), glStencilFunc(), glStencilFuncSeparate(), glStencilMask(), glStencilOp(), glStencilOpSeparate() COPYRIGHT Copyright (C) 2006 Khronos Group. This material may be distributed subject to the terms and conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999. http://opencontent.org/openpub/. OpenGL 3.3 03/08/2011 GLSTENCILMASKSEPARAT(3G) |
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.