Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Библиотека разработчика Mac Разработчик
Поиск

 

Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCode

Получить эти инструменты:

Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:

Читать страницы руководства

Страницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.

  • Чтобы изучить, как руководство организовано или узнать о синтаксисе команды, прочитайте страницу руководства для страниц справочника (5).

  • Для получения дополнительной информации об этой технологии, ищите другую документацию в Библиотеке Разработчика Apple.

  • Для получения общей информации о записи сценариев оболочки, считайте Shell, Пишущий сценарий Учебника для начинающих.



GLVALIDATEPROGRAM(3G)                            OpenGL 3.3                            GLVALIDATEPROGRAM(3G)



NAME
       glValidateProgram - Validates a program object

C SPECIFICATION
       void glValidateProgram(GLuint program);

PARAMETERS
       program
           Specifies the handle of the program object to be validated.

DESCRIPTION
       glValidateProgram checks to see whether the executables contained in program can execute given the
       current OpenGL state. The information generated by the validation process will be stored in program's
       information log. The validation information may consist of an empty string, or it may be a string
       containing information about how the current program object interacts with the rest of current OpenGL
       state. This provides a way for OpenGL implementers to convey more information about why the current
       program is inefficient, suboptimal, failing to execute, and so on.

       The status of the validation operation will be stored as part of the program object's state. This
       value will be set to GL_TRUE if the validation succeeded, and GL_FALSE otherwise. It can be queried
       by calling glGetProgram() with arguments program and GL_VALIDATE_STATUS. If validation is successful,
       program is guaranteed to execute given the current state. Otherwise, program is guaranteed to not
       execute.

       This function is typically useful only during application development. The informational string
       stored in the information log is completely implementation dependent; therefore, an application
       should not expect different OpenGL implementations to produce identical information strings.

NOTES
       This function mimics the validation operation that OpenGL implementations must perform when rendering
       commands are issued while programmable shaders are part of current state. The error
       GL_INVALID_OPERATION will be generated by any command that triggers the rendering of geometry if:

          any two active samplers in the current program object are of different types, but refer to the
           same texture image unit,

          the number of active samplers in the program exceeds the maximum number of texture image units
           allowed.

       It may be difficult or cause a performance degradation for applications to catch these errors when
       rendering commands are issued. Therefore, applications are advised to make calls to glValidateProgram
       to detect these issues during application development.

ERRORS
       GL_INVALID_VALUE is generated if program is not a value generated by OpenGL.

       GL_INVALID_OPERATION is generated if program is not a program object.

ASSOCIATED GETS
       glGetProgram() with arguments program and GL_VALIDATE_STATUS

       glGetProgramInfoLog() with argument program

       glIsProgram()

SEE ALSO
       glLinkProgram(), glUseProgram()


COPYRIGHT
       Copyright (C) 2003-2005 3Dlabs Inc. Ltd. This material may be distributed subject to the terms and
       conditions set forth in the Open Publication License, v 1.0, 8 June 1999.
       http://opencontent.org/openpub/.



OpenGL 3.3                                       03/08/2011                            GLVALIDATEPROGRAM(3G)

Сообщение о проблемах

Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:

Ошибки содержания
Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
Отчеты об ошибках
Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
Форматирование проблем
Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.