|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLUPWLCURVE(3G) GLUPWLCURVE(3G) NAME gluPwlCurve - describe a piecewise linear NURBS trimming curve C SPECIFICATION void gluPwlCurve( GLUnurbs* nurb, GLint count, GLfloat* data, GLint stride, GLenum type ) PARAMETERS nurb Specifies the NURBS object (created with gluNewNurbsRenderer). count Specifies the number of points on the curve. data Specifies an array containing the curve points. stride Specifies the offset (a number of single-precision floating-point values) between points on the curve. type Specifies the type of curve. Must be either GLU_MAP1_TRIM_2 or GLU_MAP1_TRIM_3. DESCRIPTION gluPwlCurve describes a piecewise linear trimming curve for a NURBS surface. A piecewise linear curve consists of a list of coordinates of points in the parameter space for the NURBS surface to be trimmed. These points are connected with line segments to form a curve. If the curve is an approxima-tion approximation tion to a curve that is not piecewise linear, the points should be close enough in parameter space that the resulting path appears curved at the resolution used in the application. If type is GLU_MAP1_TRIM_2, then it describes a curve in two-dimensional (u and v) parameter space. If it is GLU_MAP1_TRIM_3, then it describes a curve in two-dimensional homogeneous (u, v, and w) parameter space. See the gluBeginTrim reference page for more information about trimming curves. NOTES To describe a trim curve that closely follows the contours of a NURBS surface, call gluNurbsCurve. SEE ALSO gluBeginCurve(3G), gluBeginTrim(3G), gluNewNurbsRenderer(3G), gluNurbsCurve(3G) GLUPWLCURVE(3G) |
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.