|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
LOG(3) BSD Library Functions Manual LOG(3) NAME log, log2, log10, log1p, -- logarithm functions SYNOPSIS #include <math.h> double log(double x); long double logl(long double x); float logf(float x); double log2(double x); long double log2l(long double x); float log2f(float x); double log10(double x); long double log10l(long double x); float log10f(float x); double log1p(double x); long double log1pl(long double x); float log1pf(float x); DESCRIPTION The log() function computes the value of the natural logarithm of argument x. The log2() function computes the value of the logarithm of argument x to base 2. The log10() function computes the value of the logarithm of argument x to base 10. If x is nearly zero, then the common expression log(1 + x) will not be able to produce accurate results, as most (or all) of the information in x will be lost by addition. Instead, use log1p(x) to perform the same computation without undue loss of accuracy. If you find yourself using this function, you are likely to also be interested in the expm1() function. SPECIAL VALUES log(+-_), log2(+-_), and log10(+-_) return -infinity and raise the "divide-by-zero" floating-point exception. log(1), log2(1), and log10(1) return +0. log(x), log2(x), and log10(x) return a NaN and raise the "invalid" floating-point exception for x < 0. log(+infinity), log2(+infinity), and log10(+infinity) return +infinity. log1p(+-_) returns +-0. log1p(-1) returns -infinity and raises the "divide-by-zero" floating-point exception. log1p(x) returns a NaN and raises the "invalid" floating-point exception for x < -1. log1p(+infinity) returns +infinity. VECTOR OPERATIONS If you need to apply the log() functions to SIMD vectors or arrays, using the following functions pro- vided by the Accelerate.framework may give significantly better performance: #include <Accelerate/Accelerate.h> vFloat vlogf(vFloat x); vFloat vlog1pf(vFloat x); vFloat vlog10f(vFloat x); void vvlogf(float *y, const float *x, const int *n); void vvlog(double *y, const double *x, const int *n); void vvlog1pf(float *y, const float *x, const int *n); void vvlog1p(double *y, const double *x, const int *n); void vvlog10f(float *y, const float *x, const int *n); void vvlog10(double *y, const double *x, const int *n); void vvlog2f(float *y, const float *x, const int *n); void vvlog2(double *y, const double *x, const int *n); SEE ALSO exp(3), pow(3), math(3) STANDARDS The log(), log2(), log10,() and log1p() functions conform to ISO/IEC 9899:2011. 4th Berkeley Distribution August 16, 2012 4th Berkeley Distribution |
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации со ссылками на отзыв ниже.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.