|
|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLLOADMATRIX(3G) GLLOADMATRIX(3G)
NAME
glLoadMatrixd, glLoadMatrixf - replace the current matrix with the specified matrix
C SPECIFICATION
void glLoadMatrixd( const GLdouble *m )
void glLoadMatrixf( const GLfloat *m )
PARAMETERS
m Specifies a pointer to 16 consecutive values, which are used as the elements of a 4x4 column-major
matrix.
DESCRIPTION
glLoadMatrix replaces the current matrix with the one whose elements are specified by m. The current
matrix is the projection matrix, modelview matrix, or texture matrix, depending on the current matrix
mode (see glMatrixMode).
The current matrix, M, defines a transformation of coordinates. For instance, assume M refers to the
modelview matrix. If v = (v[0], v[1], v[2], v[3]) is the set of object coordinates of a vertex, and
m points to an array of 16 single- or double-precision floating-point values m[0], m[1],. . .,m[15],
then the modelview transformation M(v) does the following:
m[0] m[4] m[8] m[12] v[0]
m[1] m[5] m[9] m[13] v[1]
M(v) = m[2] m[6] m[10] m[14] X v[2]
m[3] m[7] m[11] m[15] v[3]
Where ``X'' denotes matrix multiplication.
Projection and texture transformations are similarly defined.
NOTES
While the elements of the matrix may be specified with single or double precision, the GL implementa-tion implementation
tion may store or operate on these values in less than single precision.
ERRORS
GL_INVALID_OPERATION is generated if glLoadMatrix is executed between the execution of glBegin and
the corresponding execution of glEnd.
ASSOCIATED GETS
glGet with argument GL_MATRIX_MODE
glGet with argument GL_COLOR_MATRIX
glGet with argument GL_MODELVIEW_MATRIX
glGet with argument GL_PROJECTION_MATRIX
glGet with argument GL_TEXTURE_MATRIX
SEE ALSO
glLoadIdentity(3G), glMatrixMode(3G), glMultMatrix(3G), glPushMatrix(3G)
GLLOADMATRIX(3G)
|
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.