|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLMULTMATRIX(3G) GLMULTMATRIX(3G) NAME glMultMatrixd, glMultMatrixf - multiply the current matrix with the specified matrix C SPECIFICATION void glMultMatrixd( const GLdouble *m ) void glMultMatrixf( const GLfloat *m ) PARAMETERS m Points to 16 consecutive values that are used as the elements of a 4 x 4 column-major matrix. DESCRIPTION glMultMatrix multiplies the current matrix with the one specified using m, and replaces the current matrix with the product. The current matrix is determined by the current matrix mode (see glMatrixMode). It is either the pro-jection projection jection matrix, modelview matrix, or the texture matrix. EXAMPLES If the current matrix is C, and the coordinates to be transformed are, v = (v[0], v[1], v[2], v[3]). Then the current transformation is C X v, or c[0] c[4] c[8] c[12] v[0] c[1] c[5] c[9] c[13] v[1] c[2] c[6] c[10] c[14] X v[2] c[3] c[7] c[11] c[15] v[3] Calling glMultMatrix with an argument of m = m[0], m[1], ..., m[15] replaces the current transforma-tion transformation tion with (C X M) x v, or c[0] c[4] c[8] c[12] m[0] m[4] m[8] m[12] v[0] c[1] c[5] c[9] c[13] m[1] m[5] m[9] m[13] v[1] c[2] c[6] c[10] c[14] X m[2] m[6] m[10] m[14] X v[2] c[3] c[7] c[11] c[15] m[3] m[7] m[11] m[15] v[3] Where 'X' denotes matrix multiplication, and v is represented as a 4 X 1 matrix. NOTES While the elements of the matrix may be specified with single or double precision, the GL may store or operate on these values in less than single precision. In many computer languages 4 X 4 arrays are represented in row-major order. The transformations just described represent these matrices in column-major order. The order of the multiplication is impor-tant. important. tant. For example, if the current transformation is a rotation, and glMultMatrix is called with a translation matrix, the translation is done directly on the coordinates to be transformed, while the rotation is done on the results of that translation. ERRORS GL_INVALID_OPERATION is generated if glMultMatrix is executed between the execution of glBegin and the corresponding execution of glEnd. ASSOCIATED GETS glGet with argument GL_MATRIX_MODE glGet with argument GL_COLOR_MATRIX glGet with argument GL_MODELVIEW_MATRIX glGet with argument GL_PROJECTION_MATRIX glGet with argument GL_TEXTURE_MATRIX SEE ALSO glLoadIdentity(3G), glLoadMatrix(3G), glMatrixMode(3G), glPushMatrix(3G) GLMULTMATRIX(3G) |
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.