|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLROTATE(3G) GLROTATE(3G) NAME glRotated, glRotatef - multiply the current matrix by a rotation matrix C SPECIFICATION void glRotated( GLdouble angle, GLdouble x, GLdouble y, GLdouble z ) void glRotatef( GLfloat angle, GLfloat x, GLfloat y, GLfloat z ) PARAMETERS angle Specifies the angle of rotation, in degrees. x, y, z Specify the x, y, and z coordinates of a vector, respectively. DESCRIPTION glRotate produces a rotation of angle degrees around the vector (x, y, z). The current matrix (see glMatrixMode) is multiplied by a rotation matrix with the product replacing the current matrix, as if glMultMatrix were called with the following matrix as its argument: x^2(1-c)+c xy(1-c)-zs xz(1-c)+ys 0 yx(1-c)+zs y^2(1-c)+c yz(1-c)-xs 0 xz(1-c)-ys yz(1-c)+xs z^2(1-c)+c 0 0 0 0 1 Where c = cos (angle), s = sin (angle), and ||(x, y, z)|| = 1 (if not, the GL will normalize this vector). If the matrix mode is either GL_MODELVIEW or GL_PROJECTION, all objects drawn after glRotate is called are rotated. Use glPushMatrix and glPopMatrix to save and restore the unrotated coordinate system. NOTES This rotation follows the right-hand rule, so if the vector (x, y, z) points toward the user, the rotation will be counterclockwise. ERRORS GL_INVALID_OPERATION is generated if glRotate is executed between the execution of glBegin and the corresponding execution of glEnd. ASSOCIATED GETS glGet with argument GL_MATRIX_MODE glGet with argument GL_COLOR_MATRIX glGet with argument GL_MODELVIEW_MATRIX glGet with argument GL_PROJECTION_MATRIX glGet with argument GL_TEXTURE_MATRIX SEE ALSO glMatrixMode(3G), glMultMatrix(3G), glPushMatrix(3G), glScale(3G), glTranslate(3G) GLROTATE(3G) |
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.