|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLUUNPROJECT4(3G) GLUUNPROJECT4(3G) NAME gluUnProject4 - map window and clip coordinates to object coordinates C SPECIFICATION GLint gluUnProject4( GLdouble winX, GLdouble winY, GLdouble winZ, GLdouble clipW, const GLdouble *model, const GLdouble *proj, const GLint *view, GLdouble near, GLdouble far, GLdouble* objX, GLdouble* objY, GLdouble* objZ, GLdouble* objW ) PARAMETERS winX, winY, winZ Specify the window coordinates to be mapped. clipW Specify the clip w coordinate to be mapped. model Specifies the modelview matrix (as from a glGetDoublev call). proj Specifies the projection matrix (as from a glGetDoublev call). view Specifies the viewport (as from a glGetIntegerv call). near, far Specifies the near and far planes (as from a glGetDoublev call). objX, objY, objZ, objW Returns the computed object coordinates. DESCRIPTION gluUnProject4 maps the specified window coordinates winX, winY and winZ and its clip w coordinate clipW into object coordinates (objX, objY, objZ, objW) using model, proj and view. clipW can be other than 1 as for vertices in glFeedbackBuffer when data type GL_4D_COLOR_TEXTURE is returned. This also handles the case where the near and far planes are different from the default, 0 and 1, respectively. A return value of GL_TRUE indicates success; a return value of GL_FALSE indicates failure. To compute the coordinates (objX, objY, objZ and objW), gluUnProject4 multiplies the normalized device coordinates by the inverse of model*proj as follows: 2(winX - view[0]) ----------------- - 1 view[2] objX 2(winY - view[1]) objY = INV(PM) ----------------- - 1 objZ view[3] W 2(winZ - near) ----------------- - 1 (far - near) clipW INV() denotes matrix inversion. gluUnProject4 is equivalent to gluUnProject when clipW is 1, near is 0 and far is 1. NOTES gluUnProject4 is available only if the GLU version is 1.3 or greater. SEE ALSO glGet(3G), glFeedbackBuffer(3G), gluProject(3G), gluUnProject(3G) GLUUNPROJECT4(3G) |
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.