|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLARRAYELEMENT(3G) GLARRAYELEMENT(3G) NAME glArrayElement - render a vertex using the specified vertex array element C SPECIFICATION void glArrayElement( GLint i ) PARAMETERS i Specifies an index into the enabled vertex data arrays. DESCRIPTION glArrayElement commands are used within glBegin/glEnd pairs to specify vertex and attribute data for point, line, and polygon primitives. If GL_VERTEX_ARRAY is enabled when glArrayElement is called, a single vertex is drawn, using vertex and attribute data taken from location i of the enabled arrays. If GL_VERTEX_ARRAY is not enabled, no drawing occurs but the attributes corresponding to the enabled arrays are modified. Use glArrayElement to construct primitives by indexing vertex data, rather than by streaming through arrays of data in first-to-last order. Because each call specifies only a single vertex, it is possi-ble possible ble to explicitly specify per-primitive attributes such as a single normal per individual triangle. Changes made to array data between the execution of glBegin and the corresponding execution of glEnd may affect calls to glArrayElement that are made within the same glBegin/glEnd period in non-sequen-tial non-sequential tial ways. That is, a call to glArrayElement that precedes a change to array data may access the changed data, and a call that fol-lows follows lows a change to array data may access original data. NOTES glArrayElement is available only if the GL version is 1.1 or greater. glArrayElement is included in display lists. If glArrayElement is entered into a display list, the necessary array data (determined by the array pointers and enables) is also entered into the display list. Because the array pointers and enables are client-side state, their values affect display lists when the lists are created, not when the lists are executed. SEE ALSO glClientActiveTextureARB(3G), glColorPointer(3G), glDrawArrays(3G), glEdgeFlagPointer(3G), glGetPointerv(3G), glIndexPointer(3G), glInterleavedArrays(3G), glNormalPointer(3G), glTexCoordPointer(3G), glVertexPointer(3G) GLARRAYELEMENT(3G) |
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.