Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Spec-Zone .ru
спецификации, руководства, описания, API
Библиотека разработчика Mac Разработчик
Поиск

 

Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCode

Получить эти инструменты:

Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:

Читать страницы руководства

Страницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.

  • Чтобы изучить, как руководство организовано или узнать о синтаксисе команды, прочитайте страницу руководства для страниц справочника (5).

  • Для получения дополнительной информации об этой технологии, ищите другую документацию в Библиотеке Разработчика Apple.

  • Для получения общей информации о записи сценариев оболочки, считайте Shell, Пишущий сценарий Учебника для начинающих.



GLINDEXPOINTER(3G)                                                                        GLINDEXPOINTER(3G)



NAME
       glIndexPointer - define an array of color indexes


C SPECIFICATION
       void glIndexPointer( GLenum type,
                            GLsizei stride,
                            const GLvoid *pointer )


PARAMETERS
       type     Specifies   the   data   type  of  each  color  index  in  the  array.   Symbolic  constants
                GL_UNSIGNED_BYTE, GL_SHORT, GL_INT, GL_FLOAT, and GL_DOUBLE are accepted. The initial  value
                is GL_FLOAT.

       stride   Specifies  the  byte  offset between consecutive color indexes.  If stride is 0 (the initial
                value), the color indexes are understood to be tightly packed in  the  array.   The  initial
                value is 0.

       pointer  Specifies a pointer to the first index in the array.  The initial value is 0.

DESCRIPTION
       glIndexPointer  specifies  the location and data  of an array of color indexes to use when rendering.
       type specifies the data type of each color index and stride gives the  byte  stride  from  one  color
       index to the next allowing vertices and attributes to be packed into a single array or stored in sep-arate separate
       arate  arrays.   (Single-array  storage  may  be  more  efficient  on   some   implementations;   see
       glInterleavedArrays.)

       type, stride, and pointer are saved as client-side state.

       The   color   index   array   is   initially   disabled.  To  enable  and  disable  the  array,  call
       glEnableClientState and glDisableClientState with the argument GL_INDEX_ARRAY. If enabled, the  color
       index array is used when glDrawArrays, glDrawElements or glArrayElement is called.

       Use  glDrawArrays to construct a sequence of primitives (all of the same type) from prespecified ver-tex vertex
       tex and vertex attribute arrays.  Use glArrayElement to specify primitives by indexing  vertices  and
       vertex  attributes  and glDrawElements to construct a sequence of primitives by indexing vertices and
       vertex attributes.

NOTES
       glIndexPointer is available only if the GL version is 1.1 or greater.

       The  color  index  array  is  initially  disabled,  and  it  isn't  accessed   when   glArrayElement,
       glDrawElements, or glDrawArrays is called.

       Execution  of glIndexPointer is not allowed between glBegin and the corresponding glEnd, but an error
       may or may not be generated. If an error is not generated, the operation is undefined.

       glIndexPointer is typically implemented on the client side.

       Since the color index array parameters are client-side state, they  are  not  saved  or  restored  by
       glPushAttrib and glPopAttrib.  Use glPushClientAttrib and glPopClientAttrib instead.

ERRORS
       GL_INVALID_ENUM is generated if type is not an accepted value.

       GL_INVALID_VALUE is generated if stride is negative.

ASSOCIATED GETS
       glIsEnabled with argument GL_INDEX_ARRAY
       glGet with argument GL_INDEX_ARRAY_TYPE
       glGet with argument GL_INDEX_ARRAY_STRIDE
       glGetPointerv with argument GL_INDEX_ARRAY_POINTER

SEE ALSO
       glArrayElement(3G),    glColorPointer(3G),   glDrawArrays(3G),   glDrawElements(3G),   glEdgeFlagPointer(3G),   glEnable(3G),
       glGetPointerv(3G),   glInterleavedArrays(3G),   glNormalPointer(3G),    glPopClientAttrib(3G),    glPushClientAttrib(3G),
       glTexCoordPointer(3G), glVertexPointer(3G)




                                                                                          GLINDEXPOINTER(3G)

Сообщение о проблемах

Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:

Ошибки содержания
Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
Отчеты об ошибках
Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
Форматирование проблем
Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.