|
Эта страница руководства является частью версии 5.0 Инструментов XCodeПолучить эти инструменты:
Если Вы выполняете версию Инструментов XCode кроме 5,0, просматриваете документацию локально:
Читать страницы руководстваСтраницы руководства предназначаются как справочник для людей, уже понимающих технологию.
|
GLENABLECLIENTSTATE(3G) GLENABLECLIENTSTATE(3G) NAME glEnableClientState, glDisableClientState - enable or disable client-side capability C SPECIFICATION void glEnableClientState( GLenum array ) PARAMETERS array Specifies the capability to enable. Symbolic constants GL_COLOR_ARRAY, GL_EDGE_FLAG_ARRAY, GL_INDEX_ARRAY, GL_NORMAL_ARRAY, GL_TEXTURE_COORD_ARRAY, and GL_VERTEX_ARRAY are accepted. C SPECIFICATION void glDisableClientState( GLenum array ) PARAMETERS array Specifies the capability to disable. DESCRIPTION glEnableClientState and glDisableClientState enable or disable individual client-side capabilities. By default, all client-side capabilities are disabled. Both glEnableClientState and glDisableClientState take a single argument, array, which can assume one of the following values: GL_COLOR_ARRAY If enabled, the color array is enabled for writing and used during rendering when glArrayElement, glDrawArrays, glDrawElement, or glDrawRangeElements is called. See glColorPointer. GL_EDGE_FLAG_ARRAY If enabled, the edge flag array is enabled for writing and used during ren-dering rendering dering when glArrayElement, glDrawArrays, glDrawElement, or glDrawRangeElements is called. See glEdgeFlagPointer. GL_INDEX_ARRAY If enabled, the index array is enabled for writing and used during rendering when glArrayElement, glDrawArrays, glDrawElement, or glDrawRangeElements is called. See glIndexPointer. GL_NORMAL_ARRAY If enabled, the normal array is enabled for writing and used during render-ing rendering ing when glArrayElement, glDrawArrays, glDrawElement, or glDrawRangeElements is called. See glNormalPointer. GL_TEXTURE_COORD_ARRAY If enabled, the texture coordinate array is enabled for writing and used during rendering when glArrayElement, glDrawArrays, glDrawElement, or glDrawRangeElements is called. See glTexCoordPointer. GL_VERTEX_ARRAY If enabled, the vertex array is enabled for writing and used during render-ing rendering ing when glArrayElement, glDrawArrays, glDrawElement, or glDrawRangeElements is called. See glVertexPointer. NOTES glEnableClientState is available only if the GL version is 1.1 or greater. If GL_ARB_multitexture is supported, enabling and disabling GL_TEXTURE_COORD_ARRAY affects the active client texture unit. The active client texture unit is controlled with glClientActiveTextureARB. ERRORS GL_INVALID_ENUM is generated if array is not an accepted value. glEnableClientState is not allowed between the execution of glBegin and the corresponding glEnd, but an error may or may not be generated. If no error is generated, the behavior is undefined. SEE ALSO glArrayElement(3G), glClientActiveTextureARB(3G), glColorPointer(3G), glDrawArrays(3G), glDrawElements(3G), glEdgeFlagPointer(3G), glEnable(3G), glGetPointerv(3G), glIndexPointer(3G), glInterleavedArrays(3G), glNormalPointer(3G), glTexCoordPointer(3G), glVertexPointer(3G) GLENABLECLIENTSTATE(3G) |
Сообщение о проблемах
Способ сообщить о проблеме с этой страницей руководства зависит от типа проблемы:
- Ошибки содержания
- Ошибки отчета в содержании этой документации к проекту OpenGL.
- Отчеты об ошибках
- Сообщите об ошибках в функциональности описанного инструмента или API через Генератор отчетов Ошибки.
- Форматирование проблем
- Отчет, форматирующий ошибки в интерактивной версии этих страниц со ссылками на отзыв ниже.